Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Gry i zabawki
(39)
Książki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(12)
Placówka
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
(5)
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
(8)
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
(8)
Filia "Niedźwiadek"
(7)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
(5)
Filia "Skorosze"
(4)
Filia "Skorosze" - dzieci
(9)
Filia "Gołąbki"
(1)
Filia "Gołąbki" - dzieci
(6)
Filia "Szamoty"
(5)
Filia "Szamoty" - dzieci
(6)
Autor
Trzewiczek Ignacy
(10)
Jędruszek Tomasz (1977- )
(6)
Szyma Rafał (1981- )
(6)
Oracz Michał (1975- )
(5)
Bielski Mateusz
(4)
Blacha Marcin
(4)
Gruszewicz Radosław
(4)
Jakimiec Aga
(3)
Lang Eric M. (1972- )
(3)
Mazur Damian
(3)
Mutwil Maciej
(3)
Piechaczek Łukasz
(3)
Skup Anna
(3)
Bentkowski Tomasz
(2)
Daviau Rob (1970- )
(2)
Dudek-Polewka Anna
(2)
Ferdyn Jerzy
(2)
Imperowicz Paweł (1984- )
(2)
Kopacz Mateusz
(2)
Kucharski Roman
(2)
Kuik Hanna
(2)
Lipa Michał
(2)
Luciani Simone
(2)
Polewka Grzegorz
(2)
Rymer Przemysław
(2)
Simiński Maciej
(2)
Smith Adrian
(2)
Spyra Weronika
(2)
Słaby Piotr (grafika)
(2)
Wiśniewski Piotr
(2)
Albertarelli Spartaco
(1)
Alocci Mauro (1990- )
(1)
Aparicio Raúl Fernández
(1)
Bandurski Albin (1905-1994)
(1)
Battista Tommaso (1975- )
(1)
Bauza Antoine
(1)
Beghin Fabrice
(1)
Benzal David
(1)
Bieker Steffen
(1)
Bielecki Mateusz
(1)
Billiau Loïc (1983- )
(1)
Bobrowski Grzegorz
(1)
Boyd Julia (1948- )
(1)
Brzeziński Wojciech
(1)
Burlakov Igor
(1)
Bułka Łukasz
(1)
Carl David
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Chapoulet David
(1)
Chevallier Charles (1966- )
(1)
Cichocki Jerzy
(1)
Dadisman Richard
(1)
Davis Jacqui
(1)
De Luca Antonio
(1)
Dembek Matt
(1)
Deninis Robert
(1)
Dennen Paul
(1)
Dirsus Marcel
(1)
Dorn Rüdiger (1969- )
(1)
Dzierzgowska Anna
(1)
Etienne Apolline
(1)
Fructus Nicolas (1970- )
(1)
Gandzel Mariusz
(1)
Gandzel Mariusz (1980- )
(1)
Garcia Andre
(1)
Garcia Dani
(1)
Grzegorzewski Piotr (1969- )
(1)
Grégoire Olivier
(1)
Guimarães Giovanna
(1)
Hach Hjalmar
(1)
Hall Roland
(1)
Hammudeh Adam
(1)
Henderson SaRae
(1)
Hutchings Tom
(1)
Ilukowicz Jędrzej W
(1)
Jakimiec Agata
(1)
Janega Eleanor
(1)
Janik Maciej
(1)
Kaźmierska Agata
(1)
Kijanka Asia
(1)
Koehler Erin
(1)
Komarck Michael
(1)
Kopacz Mateusz (grafik)
(1)
Kopiński Karl
(1)
Kostorz Ewa
(1)
Kukian Justyna
(1)
Kuteynikov Roman
(1)
Lenart Mateusz
(1)
Letria José Jorge
(1)
Lohausen Dennis (1977- )
(1)
Louder Darrell
(1)
M81 Studio
(1)
Mafayon Paul
(1)
Mangone Nestore
(1)
Marcussen Christian
(1)
Martynets Denis
(1)
Mazur Damian (gry planszowe)
(1)
Mazur Sebastian
(1)
McIver Adam
(1)
Meylus Anastasia
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(35)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Portugalia
(1)
Język
polski
(47)
angielski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(15)
14-17 lat
(14)
Dzieci
(6)
9-13 lat
(5)
Dorośli
(5)
18+
(4)
6-8 lat
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Postacie fikcyjne
(4)
Koniec świata
(3)
Rzeczywistość alternatywna
(3)
Cywilizacja
(2)
Gry strategiczne
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Potwory
(2)
Władza
(2)
Algorytmy
(1)
Architekci
(1)
Arystokracja
(1)
Autorytaryzm (politologia)
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Budownictwo
(1)
Bóstwa
(1)
Darwin, Charles (1809-1882)
(1)
Despotyzm
(1)
Drużyna (pododdział)
(1)
Drzewa
(1)
Duchy
(1)
Duże miasto
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dżuma
(1)
Ekosystem
(1)
Elita społeczna
(1)
Ewakuacja
(1)
Fotosynteza
(1)
Futurologia
(1)
Galaktyki
(1)
Geozagrożenia
(1)
Gry karciane
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kobieta
(1)
Kojot
(1)
Kolonizacja kosmosu
(1)
Komunistyczna Partia Chin
(1)
Koty
(1)
Kupcy
(1)
Las
(1)
Literatura dziecięca portugalska
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Ludność cywilna
(1)
Ludność miejska
(1)
Miasta
(1)
Miasta małe
(1)
Nazizm
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Operacja berlińska (1945)
(1)
Osadnictwo
(1)
Osadnicy
(1)
Parki i ogrody
(1)
Planety
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Podróżnicy
(1)
Politycy
(1)
Pory roku
(1)
Postęp techniczny
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prognozy
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Rewolucja przemysłowa
(1)
Samochody
(1)
Sarmatyzm
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Steampunk
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Szaleństwo
(1)
Szlachta
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Targowiska
(1)
Trzecia Rzesza (1933-1945)
(1)
Uchodźcy
(1)
Walka
(1)
Walka dobra ze złem
(1)
Wojownicy
(1)
Wojsko
(1)
Współdziałanie
(1)
Wyspa
(1)
Xi, Jinping (1953- )
(1)
Zagrożenia bezpieczeństwa
(1)
Zarządzanie
(1)
Zwierzęta
(1)
Średniowiecze
(1)
Życie codzienne
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: dzieło
Stranger Things (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1939-1945
(2)
2001-
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(2)
Chiny
(1)
Eufrat (rzeka)
(1)
Japonia
(1)
Mesyna (Włochy)
(1)
Mezopotamia (kraina historyczna)
(1)
Miami (Stany Zjednoczone, stan Floryda)
(1)
Oberstdorf (Niemcy)
(1)
Polska
(1)
Prusy Wschodnie
(1)
Stambuł (Turcja)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(32)
Science fiction
(5)
Gry fabularne
(4)
Gry w karty
(4)
Opracowanie
(4)
Fantasy
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry strategiczne
(2)
Reportaż
(2)
Biografia
(1)
Gry dla dzieci
(1)
Reportaż historyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(22)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A Village in the Third Reich.
Kiedy codzienność staje sie świadkiem zbrodni. Przez setki lat życie w małym miasteczku Oberstdorf toczyło się spokojnym rytmem, z dala od wielkiej historii. Do czasu objęcia władzy przez Hitlera,co już na zawsze zmieniło mieszkańców tego malowniczego bawarskiego uzdrowiska. To przede wszystkim opowieść o ludziach - rolnikach, właścicielach zajazdów, nazistowskich urzędnikach, weteranach i członkach partii, turystach, alpinistach i robotnikach przymusowych. O Żydach, którym udało się przetrwać, i o tych, którym się to nie udało. O burmistrzu próbującym chronić prześladowanych przez reżim oraz o niewidomym chłopcu uznanym za człowieka "niewartego życia". Bazując na archiwach, listach, wywiadach i wspomnieniach, autorka ukazuje różne ludzkie postawy i zmagania z rzeczywistością. Okrucieństwo i miłość. Odwagę i strach. Działanie i bierność. Nadzieję i żałobę. Ból i radość. Przedstawia codzienność postawioną w obliczu zła. To książka, która odpowiada na kluczowe pytania: Z czego wziął się nazizm? Czy zło tkwiło w ludziach? Czy zostało im zaszczepione? Jak starali się przed nim bronić?Arcydzieło mikrohistorii przenoszące nas do małego miasteczka w Alpach Bawarskich. Pozwala zrozumieć mechanizmy Trzeciej Rzeszy lepiej niż dziesiątki prac o polityce i rządach nazistów. Jak zmienił się kurort znany z konkursów skoków narciarskich? Czy bawarscy katolicy uwierzyli w nazizm i z entuzjazmem podeszli do nowego porządku? W tej książce nic nie jest do końca czarne ani białe,a sam kolor brunatny także ma różne odcienie. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyrani : triumf, władza, upadek / Marcel Dirsus ; przełożył Michał Lipa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Port, 2025. - 349, [3] strony ; 21 cm.
Władza oparta na strachu, lojalności i korupcji ma swoje granice. Gdy zawodzi krąg zaufanych współpracowników, elity wojskowe zaczynają się buntować, a naród ma dość opresji i nadużyć, despotyczne reżimy chwieją się w posadach. Upadający tyran nie odchodzi spokojnie na emeryturę – grozi mu wygnanie, więzienie, śmierć. Takie sytuacje zmieniają losy krajów na zawsze. Dr Marcel Dirsus, uznany ekspert ds. bezpieczeństwa i politolog, odkrywa kulisy funkcjonowania dyktatur oraz procesy, które prowadzą do ich dramatycznego końca. Dzięki rozmowom z rewolucjonistami, wojskowymi, byłymi przywódcami buntów i zwykłymi ludźmi, poznajemy historie takich osób, jak „Szatan” – aktywista ryzykujący życie w walce z totalitarnym reżimem, czy lider burundyjskich rebeliantów, który otwarcie mówi o swojej roli w krwawej masakrze ludności. Śledzimy też ostatnie kroki dyktatorów takich jak Muammar Kadafi, który uciekał przez wzburzonym tłumem, który ostatecznie go dorwał i zlinczował. Tyrani to analiza mechanizmów władzy autorytarnej i zapis jej słabości. To brutalna lekcja o tym, jak można obalić despotów i jakie wyzwania czekają narody po ich upadku. Bo często obalenie dyktatora to dopiero początek dramatycznych zmian. źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 321 (1 egz.)
Filia "Szamoty"
Brak informacji o dostępności: sygn. 321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kobieta średniowiecza / Eleanor Janega ; przełożyła Justyna Kukian. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PORT, 2025. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: The once and future sex : going medieval on women's roles in society.
W średniowieczu idealne kobiety musiały urodzić wiele dzieci i być wstrzemięźliwe seksualnie. A najlepiej gdyby były zakonnicami. Powinny mieć urodę Heleny Trojańskiej, ale nie rzucać się w oczy. Być pracowite, ale jednocześnie mieć czas dla rodziny. Ówcześni mężczyźni w swoich koncepcjach płci inspirowali się filozofią grecką i rzymską, którą łączyli z teologią chrześcijańską. Wyrażali konkretne oczekiwania, jak kobiety powinny się zachowywać, wyglądać, kochać, żyć, pracować. Autorka zabiera nas w pasjonującą podróż uliczkami miasteczek i wsi, gdzie spotkamy kowalki, płatnerki, piwowarki, handlarki czy rzemieślniczki. Kobiety, które musiały na nowo zdefiniować swoją tożsamość i dzięki którym średniowieczne społeczeństwo mogło w ogóle funkcjonować. Eleanor Janega nie tylko opowiada historię, ale również rzuca nowe światło na to, jak średniowieczny świat ukształtował współczesne pojęcie płci, równości i tożsamości. To książka dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak przeszłość wpływa na współczesne zrozumienie roli kobiet w społeczeństwie. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to będzie? : krótki przewodnik po końcach świata / Agarta Kaźmierska, Wojciech Brzeziński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PORT, 2025. - 387, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
Ludzie fantazjują o końcu świata od niemal samego jego początku. Jedna z najstarszych przepowiedni w tej sprawie pochodzi od Asyryjczyków – z tablic kamiennych datowanych na okres między 2800 a 2500 r p.n.e. Nie byli oni jednak pierwsi – kto wie, czy już żyjący dwa miliony lat temu homo habilis nie wzdychał ciężko z myślą „kiedyś to były czasy”, zastanawiając się nad kondycją świata zmierzającego nieuchronnie ku katastrofie. To książka o tym, jak świat może się skończyć. I jak kilka razy już prawie się skończył. O tym jak przygotować się do końca świata. Jak go przetrwać. A jeśli się nie da – gdzie najlepiej będzie go obserwować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Szamoty"
Brak informacji o dostępności: sygn. 008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W cieniu AI pokazuje, jak systemy oparte na algorytmach zmieniają nasze życie. Od technologii wskazującej dzieci jako potencjalnych przestępców, przez wszechobecną inwigilację na ulicach, aż po aplikacje umożliwiające diagnozowanie chorób na odległość. AI już teraz odgrywa znaczącą rolę w naszej rzeczywistości – jest wszechobecna w internecie, w chatbotach lub mediach społecznościowych. Ale wpływa też na relacje międzyludzkie, edukację naszych dzieci, pracę, finanse, usługi publiczne, aż po prawa człowieka. Sztuczna inteligencja ingeruje w nasze życia, czy tego chcemy, czy nie. Oddając głos zwykłym ludziom, daleko od wygodnego świata Doliny Krzemowej, Madhumita Murgia bada wpływ nowoczesnych technologii na jednostki i całe społeczeństwa. Pisze również o tym, że jako ludzie powinniśmy wspólnie uzgodnić jakie wartości i zasady chcemy zakodować w tych systemach oraz jakie ograniczenia na nie nałożyć. źródło opisu: materiały wydacwy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My, Sarmaci : mity i rzeczywistość szlachty Rzeczypospolitej / Joanna Orzeł. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Port : 2025. - 336 stron : faksymilia, fotografia, ilustracje, mapy, portrety ; 21 cm.
W literaturze, sztuce i przestrzeni publicznej szlachta jest albo idealizowana (zwykle przedstawiana jako honorowi rycerze bez skazy) albo demonizowana (pyszni opoje i awanturnicy utożsamiający wszystkie siedem grzechów głównych naraz). Jak jednak wyglądała rzeczywistość szlachty Rzeczypospolitej? Skąd wzięły się obowiązujące mity? Jak kształcili się Sarmaci? Co jedli w szlacheckich folwarkach? Dlaczego strój szlachecki stał się synonimem polskości? I czy faktycznie trzema najczęstszymi przyczynami zgonów polskich szlachciców były Bóg, Honor, Ojczyzna? Rzeczpospolita od morza do morza. Spichlerz Europy. Husaria. Szlacheckie przywileje. Anarchia. Konstytucja 3 maja. Rozbiory. Historia Rzeczypospolitej Obojga Narodów pełna jest mitów i klisz. Dzięki tej książce poznasz uroki i trudy życia szlachcica-Sarmaty. źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 94(438) (1 egz.)
Filia "Szamoty"
Brak informacji o dostępności: sygn. 94(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czerwony cesarz : Xi Jinping i jego nowe Chiny / Michael Sheridan ; przełożył Piotr Grzegorzewski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Port, 2025. - 406, [2] strony, [8] stron tablic : fotografie, portrety ; 21 cm.
Tytuł oryginału: The Red Emperor : Xi Jinping and his new China.
Xi Jinping rządzi ponad 1 miliardem i 400 milionami ludzi i drugą największą gospodarką na ziemi. Chce stworzyć z Chin największe mocarstwo i zmienić porządek świata. Dowodzi wielką armią i przewodzi programom technologicznym, które mają pomóc zdominować świat. Współczesne Chiny to Xi Jinping. Despota. Czerwony cesarz. Chińska elita starała się zrobić z Xi sprawnego menadżera, który będzie administrował według wytycznych z góry. On jednak zerwał się ze smyczy i sięgnął po największą od czasu Mao Zedonga władzę w Chinach. I nie zamierza jej oddać. Jego życie jest wzorcowe według kryteriów komunistycznej propagandy, ale tak naprawdę pełne spisków, zaginięć i morderstw. Oraz faktów, które trzeba było wymazać z jego biografii. Michael Sheridan, wieloletni korespondent zachodnich mediów z Chin i Hongkongu, pokazuje Xi Jinpinga na tle zmieniających się Chin: od początków komunizmu w latach pięćdziesiątych, przez reżim Mao Zedonga, politykę Wielkiego Skoku i niewyobrażalny głód, aż do jednej z największych i najsprawniejszych gospodarek XXI wieku. źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 (1 egz.)
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Filia "Gołąbki"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 (1 egz.)
Filia "Szamoty"
Brak informacji o dostępności: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielka ucieczka / Jürgen Thorwald ; przełożyli Albin Bandurski i Janina Sczaniecka. - Wydanie drugie. - Warszawa : Port, 2025. - 518, [1] strona ; 22 cm.
Tytuł oryginału: Die groẞe flucht.
Koniec wojny oznaczał dla Niemców grabieże, mordy, gwałty. Setki tysięcy ludzi zostało zmuszonych do dramatycznej ucieczki na zachód, w nadziei na ocalenie przed nieuchronnie zbliżającymi się hordami radzieckich żołnierzy. Jürgen Thorwald, z niezwykłą precyzją i empatią, opisuje dramatyczne losy ludzi, którzy w desperackiej walce o życie zmagali się z głodem i mrozem. Ukazuje poruszające sceny z zatłoczonych portów, gdzie tysiące ludzi panicznie poszukiwało transportu do Niemiec drogą morską lub próbowało przedostać się na zachód wozami z dobytkiem, który im pozostał. Kreśli obraz tragicznego losu statku „Wilhelm Gustloff” zatopionego na Bałtyku z tysiącami uciekinierów na pokładzie. Wielka ucieczka to książka, która nie tylko dokumentuje jedną z mniej znanych kart historii II wojny światowej, ale także stawia pytania o ludzką naturę w obliczu katastrofy. To wstrząsające świadectwo ludzkiej tragedii stanowiące swego rodzaju przestrogę przed tym, do czego może doprowadzić wojna. źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Filia "Szamoty"
Brak informacji o dostępności: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kojot / Spartaco Albertarelli ; ilustracje: Zona Evon Shroyer ; tłumaczenie: Damian Mazur. - Knurów : Portal Games, 2024. - 1 gra (36 kart, 6 stojaków na karty : karton, plastik, kolor ; w pudełku 2x10x12 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 15 cm).
Liczba graczy: 3-6.
Czas gry: 20 min.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 20 zl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Barrage / Tommaso Battista i Simone Luciani ; [ilustracje:] Antonio De Luca, Roman Kuteynikov, Mauro Alocci ; tłumaczenie: Grzegorz Polewka. - Edycja polska. - Gdańsk : Portal Games Sp. z o.o., © 2020. - 1 gra (1 Mapa, 1 plansza Zarządu, 1 tor Energii, 1 plansza Biura Patentowego, 8 kafli Źródeł, 10 kafli Przygotowania, 6 kafli Premii, 6 kafli Celów, 45 kafli Kontraktów, 6 kafli Kontraktów Państwowych, 15 kafli Zaawansowanych Technologii, 3 neutralne Podstawy, 3 neutralne Podwyższenia, 30 Kropel Wody, 58 żetonów Kredytów, 34 Koparki, 26 Betoniarek, 4 plansze Spółek, 4 Koła Budowy, 4 kafle Kontraktów Początkowych, 7 kafli Dyrektorów Wykonawczych, 20 kafli Podstawowych Technologii, 1 kafel Specjalnej Technologii, 48 Inżynierów, 20 Podstaw, 20 Podwyższeń, 20 Kanałów, 16 Elektrowni, 4 Znaczniki Kolejności, 4 znaczniki PZ, 4 znaczniki Energii, 4 Pomoce Gracza, 20 kafli Automy) : drewno, tektura, kolor ; w pudełku 12x23x32 cm.
Liczba graczy: 1-4.
Czas gry: 2 h.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 130 zł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. gry/zabawy (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Rok wydania wedlug: empik.com.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 20 zł.
Krew i Rdza to dodatek do kultowej gry - NEUROSHIMA RPG. Zastanawiasz się pewnie teraz, czy....Hegemonia nie byłaby w stanie ruszyć dupska i narzucić swojej woli całemu kontynentowi. Gdyby ruszyli naprzód zatrzymaliby się dopiero na Molochu albo na mocnych państwach ze wschodniego wybrzeża. Otóż powiem ci, że południowcy mają potencjał, ale nie mają ambicji. Potrzebny im po prostu charyzmatyczny przywódca. Ktoś na miarę Esteveza. Módl się, żeby drugi taki sukinkot nie przyszedł na świat. Jeśli grasz w Neuroshimę raz na tydzień to pomysłów zawartych w tym zbiorze wystarczy ci na cały rok! W dodatku znajduje się również dokładnie opisana storylinia NS, czyli najważniejsze wydarzenia, które mają aktualnie miejsce w świecie gry. Dowiecie się o zmianach w Hegemoni, ofensywie Molocha oraz walce NJ z Tornado. Sama storylinia ma kilkanaście stron i dokładnie, miesiąc po miesiącu pokazuje, co dzieje się w powojennych Stanach. źródło opisu: epik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dark Souls : Gra Karciana / [design gry: David Carl ; design graficzny: Tom Hutchings]. - Gdańsk : Portal Games, [2021]. - 1 gra ( 4 karty Postaci, 112 kart Początkowych, 5 kart Ogniska, 50 kart Skarbów, 96 kart Kondycji, 20 kart Szczątków Człowieczeństwa, 30 kart Starcia, 50 kart Wrogów, 40 kart Bossów, 3 plansze, 61 żetonów) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 6x30x23 cm + instrukcja (23 strony : ilustracje ; 28 cm).
Data wydania według www.azymut.pl.
Liczba graczy 1-4.
Czas gry: 60 minut.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 130 zł.
Dark Souls oparty jest na mechanice budowania talii - w czasie rozgrywki gracze będą kupować kolejne karty, płacąc za nie duszami zdobytymi na pokonanych wrogach. Podobnie jak w Bloodborne, tak i tutaj śmierć bohatera oznacza jedynie krótki odpoczynek i odsłonięcie jednej z kart Ogniska. Wszystko jednak ma swoją cenę. Kiedy limit tychże kart się wyczerpie, gracze przegrają. Co ważne, postaci graczy nie mają odgórnie przypisanych punktów życia, lecz są one uzależnione od liczby posiadanych kart. Bohater ginie, jeśli w którymkolwiek momencie nie będzie mógł uzupełnić ręki. W Dark Souls gracze wybiorą własną drogę rozgrywki, poruszając się na planszy Eksploracji, zwieńczoną potężnymi Bossami. Każdy Boss ma inną siłę, inne umiejętności specjalne oraz własną talię, co spodoba się wszystkim wielbicielom takich gier jak Aeons End. źródło opisu: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kanagawa / Bruno Cathala, Charles Chevallier ; ilustracje Jade Mosch ; tłumaczenie na język polski Piotr Wiśniewski. - Gliwice : Portal Games, copyright 2016. - 1 gra (plansza szkoły, 4 kafelki początkowe, 72 kart Lekcji, 15 pędzli, 2 pionki Pierwszego Gracza, 19 kafelków Dyplomów, 3 żetony Burzy) : drewno, papier : w pudełku 20,5x20,5x6 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje kolorowe ; 19 cm).
Czas gry: 45 minut.
Liczba graczy: 2-4.
Wymagana kaucja zwrotna: 30 zł.
Powiedz, co jest niezbędne do powstania najpiękniejszego z obrazów? Niezwykły talent? Tak, ale to nie wystarczy! Ogromna wrażliwość? Również, ale to za mało. Wyczucie czasu? Z pewnością się przyda, ale... Spokój i harmonia? Już blisko, lecz odpowiedź jest bardziej prozaiczna - żaden obraz nie powstanie bez narzędzi i farby! Jako uczeń szkoły artystycznej założonej przez wielkiego mistrza w Kanagawie udowodnij, że jesteś gotowy na stworzenie prawdziwych dzieł i zyskanie olbrzymiej sławy! Zarządzaj swoim czasem, wybieraj farby, kupuj narzędzia, starannie dobierz tematy swych obrazów - a dłoń już sama poprowadzi pędzel i stworzy malowidło Twojego życia. źródło opisu: https://czytam.pl/k,ks_665684,Kanagawa-Bruno-Cathala-Charles-Chevallier.html
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawy (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Khôra : rozkwit imperium / [projektanci] Head Quarter Simulation Game Club ; [ilustratorzy] David Chapoulet & Jocelyn Millet ; [projekt graficzny Vincent Mougenot ; tłumaczenie Paweł Imperowicz]. - Knurów : Portal Games, © 2021. - 1 gra (1 plansza główna, 4 plansze miast, 7 kafli miast, 28 kafli akcji, 40 kart polityki, 16 kart wydarzeń, 36 drewnianych znaczników, 12 kości, 20 żetonów osiągnięć, żetony wiedzy i filozofii, tekturowe żetony srebrnych i złotych monet.) : tektura, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 8x29x29 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 29 cm).
Czas gry: 75 minut.
Liczba graczy: 2-4.
Na grze nazwa zbiorowa autora - grupy projektantów gier planszowych.
Pierwowzór gry: Improvement of the POLIS, 2017.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 90 zł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 10 zł.
Dodatek o gladiatorach – tworzenie postaci, nowe sztuczki, alternatywne cechy z pochodzeń i alternatywne choroby, budząca przerażenie zbrojownia nastawiona na niezły show, także ględzenie o świecie z punktu widzenia szajboli z aren świata ZSA. źródło opisu: lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cthulhu : death may die / autorzy gry: Rob Daviau & Eric M. Lang ; [ilustracje: Adrian Smith, Karl Kopiński, Nicolas Fructus, Richard Wright i Filipe Pagliuso ; przekład: Robert Deninis]. - Knurów : Portal Games, [2021]. - 1 gra (45 wysokiej jakości plastikowych figurek, 17 dwustronnych kafelków, 1 plansza Scenariusza, 10 plansz Badaczy, 64 karty Mitów, 90 kart Odkryć, 12 kart Niepoczytalności, 8 kart Przedwiecznych, 2 karty Popleczników Przedwiecznego, 6 kart Scenariuszy, 6 kart Potworów, 8 specjalnych kości, 5 kolorowych podstawek, 30 plastikowych znaczników, 147 żetonów) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 13x33x33 cm + 1 instrukcja (19, [1] strona : ilustracje ; 26 cm).
Liczba graczy 1-5.
Czas gry 90-120 minut.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 250 zł.
Rok wydania według: empik.com.
Cthulhu: Death May Die to mocno klimatyczna kooperacyjna gra scenariuszowa dla 1 do 5 graczy oparta na literaturze H.P. Lovecrafta. Gracze wcielają się w Badaczy, posiadających unikalne umiejętności oraz rodzaje Niepoczytalności, którzy stają do walki z Kultystami, Potworami, aby wreszcie ostatecznie zmierzyć się z Przedwiecznym. Z upływem czasu będą coraz bardziej popadać w szaleństwo, co wprawdzie wzmocni ich zdolności, ale też niechybnie zbliży ku śmierci. źródło opisu: empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Stranger Things : po drugiej stronie / autor gry: Rob Daviau ; ilustracje Giovanna Guimarães ; tłumaczenie Anna Skup, Piotr A. Wesołowski. - Knurów : Portal Games, © 2023. - 1 gra (dwustronna plansza, 6 figurek postaci, 1 figurka Jedenastki, 7 przeciwników, 6 plansz postaci, 25 kart Scen - sezon I, 27 kart Scen - sezon II, 8 kart Sojuszników - sezon I, 8 kart sojuszników - sezon II, 15 kart Przedmiotów, 48 kart Akcji, 77 żetonów Trudności, 4 znaczniki Strachu, 2 plastikowe podstawki) : karton, plastik, tektura ; w pudełku 7x26x26 cm + instrukcja (15, [1] stron : ilustracje ; 25 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 1 godz.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 110 zł.
W Stranger Things: Po drugiej Stronie gracze wchodzą w rolę dzieciaków z Hawkins, by powstrzymać funkcjonariuszy złowrogiej agencji i potwory przybyłe z Drugiej Strony. Przed wami 2 sezony pełne elementów, postaci i wyzwań rodem z serialu. Gracze muszą współpracować, by razem poradzić sobie z zagrożeniami reprezentowanymi przez stosy żetonów Trudności. Pomóżcie Jedenastce, uratujcie Willa, ucieknijcie agentom, wyprawcie się na Drugą Stronę - wszystko to czeka waszą drużynę [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Filia "Szamoty" - dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Diuna : sekrety rodu / gra Ignacego Trzewiczka, Przemysława Rymera, Weroniki Spyry, Jakuba Poczętego ; ilustracje: Mateusz Bielski, M81 Studio, Maciej Janik, Tomasz 'Morano' Jędruszek, Hanna Kuik, Maciej Simiński. - Knurów : Portal Games, © 2021. - 1 gra (1 talia Spotkań (72 karty) 1 talia Ilustracji (24 karty), Wprowadzenie Prologu (oznaczone jako P), 4 Wprowadzenia Rozdziałów,1 znacznik Konsekwencji, 1 znacznik Czasu, 1 plansza Gry, 5 żetonów Konsekwencji, 27 żetonów Zasobów (6 Broni, 6 Przyprawy, 6 Wody, 6 Podstępu, 3 Jokery), 1 arkusz naklejek Umiejętności, 4 plansze Postaci / Sojuszników, 1 Mapa Diuny, 1 Mapa Tel Gezer) : drewno, tektura, kolor ; w pudełku 8x30x30 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 28 cm).
Liczba graczy: 1-4.
Czas gry: 120-180 min.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 60 zł.
Arrakis, planeta piasku i przyprawy na dalekim końcu Imperium, jest pełna intryg i wojen. Na Diunie zostaniecie wrzuceni w sam środek konfliktu między dwoma Wysokimi Rodami związanymi z tą niesławną planetą. Złowrogi ród Harkonnenów spiskuje dla władzy i zysku, podczas gdy sojusznicy rodu Atrydów, wraz z od dawna uciskanymi przez Harkonnenów tubylcami, przygotowują rebelię. Diuna: Sekrety Rodu to kooperacyjna gra narracyjna, w której dołączycie do rebelii przeciwko Harkonnenom. Przeżyjecie inspirowaną hitem kinowym przygodę, wypełniając misje, w których dysponować będziecie ograniczonym czasem i zasobami. Będziecie musieli podejmować trudne, wymagające poświęceń decyzje, a spotkania, których doświadczycie, wpłyną na bieg historii. źródło opisu: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Istanbul : big box / Rüdiger Dorn ; ilustracje: Andreas Resch ; projekt graficzny: Andreas Resch, Hans-Georg Schneider ; przekład: Grzegorz Polewka, Damian Mazur. - Knurów : Portal Games, © 2022. - 1 gra (25 płytek lokacji, 6 wózków, 18 rozszerzeń wózka, 16 żetonów meczetu, 12 żetonów popytu, 8 żetonów tawerny, 1 żeton bakszyszu, 1 żeton blokady, 24 żetony kiosku, 36 żetonów listów, 5 skrótów zasad, 1 żeton pierwszego gracza, 1 żeton przewodnika karawany, 12 złotych monet, 24 srebrne monety, 36 miedzianych monet, 72 karty bonusowe, 20 kart gildii, 5 kupców, 25 pełnomocników, 5 członków rodzin, 5 wspólników, 20 znaczników towarów, 4 znaczniki poczty, 30 worków z kawą, 1 blokada, 1 burmistrz, 1 przemytnik, 1 handlarz kawy, 1 kurier, 2 kości, 42 rubiny, 28 naklejek) : karton, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 9x30x30 cm + instrukcja (24 strony : ilustracje ; 29 cm).
Na pudełku: 2 Pionki.
Liczba graczy 2-5.
Czas gry 40-60 minut.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 80 zł.
Gra strategiczna, w której gracz przewodzi kupcowi oraz czterem jego pomocnikom, którzy przemieszczają się pomiędzy 16 lokacjami bazaru. Każda lokacja pozwala nam na wykonanie innej akcji. Niektóre z akcji pozwolą graczom na zdobycie rubinów. Grę wygra ten, kto pierwszy zdobędzie 5 rubinów (6 w grze 2-osobowej). Gra z 2 rozszerzeniami "Mokka & bakszysz" oraz "Listy & pieczęcie", które znacząco utrudniają rozgrywkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Gołąbki" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej