Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(119)
Forma i typ
Książki
(118)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(127)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
(39)
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
(10)
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
(24)
Filia "Niedźwiadek"
(34)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
(9)
Filia "Skorosze"
(10)
Filia "Skorosze" - dzieci
(3)
Filia "Gołąbki"
(3)
Filia "Gołąbki" - dzieci
(3)
Autor
Fuks Agata
(5)
Niewola Dorota
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Olszówka Piotr (1970- )
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Franczyk Anna
(2)
Gajda Janusz
(2)
Głażewski Michał
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kowalewska Barbara (1950- )
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Murzyn Andrzej (1955- )
(2)
Opora Robert
(2)
Schoenebeck Hubertus von
(2)
Staniek Marzena
(2)
Szerląg Alicja
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bukowska Irena (1942- )
(1)
Bulska Joanna
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Chioma Dorota
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czubak Joanna
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Epstein Paul
(1)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gintowt Małgorzata
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Herda - Płonka Katarzyna
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jaffke Christoph (1939- )
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jaroszewska Anna
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna
(1)
Kamińska Julia (1987- )
(1)
Kanios Anna
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kiersch Johannes (1935- )
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kotowska Magdalena
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krupa Dorota
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kunat Beata
(1)
Kurzei Anna
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Leo-Hongell Veronica (1935- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Lorecka Katarzyna
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Madej Magdalena (1981- )
(1)
Maier Magda
(1)
Maćkowicz Jolanta
(1)
Mikrut Izabela (1983- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Mostowska Beata
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Musialska Kinga
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Nawrocka Elżbieta
(1)
Nawrocka Joanna
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(119)
Język
polski
(119)
słowacki
(1)
Temat
Wychowanie
(8)
Pedagogika
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Psychologia dziecka
(6)
Dziecko
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika waldorfska
(4)
Poezja dziecięca polska
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Języki
(3)
Kultura masowa
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Rytmika
(3)
ADHD
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski
(2)
Logopedia
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mowa
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Organizacje uczniowskie
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rodzina
(2)
Rysunek
(2)
Teatr
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Downa
(2)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja europejska
(1)
Egzaminy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja międzyludzka
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mass media i kultura
(1)
Matematyka
(1)
Media
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłość
(1)
Mongolizm
(1)
Multimedia
(1)
Mutyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauki kryminalne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepłodność
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Poradnik
(5)
Poezja dziecięca polska
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Antologia
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Opowiadanie obyczajowe dla dzieci
(1)
Piosenka dziecięca francuska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wiersze
(1)
Śpiewniki
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy dydaktyki / Franciszek Bereźnicki. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. - 466 s. : wykr. ; 25 cm.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kacper jest moim sąsiadem, mieszka dwie kamienice dalej. To miły chłopiec, licealista z interesującą, artystyczno-filozoficzną osobowością. Uczy się raczej przeciętnie, lecz cechuje go ogromna dociekliwość. Lubi wnikać w sens rzeczy zwykłych, wydawałoby się oczywistych. W każdej z nich dostrzega to, co może być skomplikowane i trudne do wyjaśnienia. Kacper ma własny sposób rozwiązywania problemów. Najpierw coś stwierdza, a następnie pyta, dlaczego tak jest.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Gołąbki"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: An observer's notebook, 2012.
Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect - kontakt, Obtain - uzyskanie, Reflect - refleksja, Engage - zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału - Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu. Z notatek pedagoga… stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I B (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką jest dogoterapia. Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiając skuteczność. Publikacja "Witaj, piesku!" zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2012. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
W prezentowanych w tomiku bajkach – będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa – bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej. Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wyd. 5, uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014. - 129, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Przedmiotem rozważań książki pt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego ( przygotowanego otoczenia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciel, realizując temat kompleksowy, stara się o odpowiedni dobór literatury, zabaw, zajęć. Książka, którą polecam nauczycielom przedszkoli, zawiera nie tylko propozycje tematów kompleksowych na cały rok, ale także zabawy, opowiadania, teatrzyki, wiersze i zajęcia, które służą ich opracowaniu i realizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich członków stanowiących system rodzinny. Na podstawie przeprowadzonych badań nakreślono warunki wychowawcze typowe dla rodzin z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej