Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(289)
Forma i typ
Książki
(288)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(298)
wypożyczone
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
(108)
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
(55)
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
(57)
Filia "Niedźwiadek"
(58)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
(17)
Filia "Skorosze"
(17)
Filia "Skorosze" - dzieci
(4)
Filia "Gołąbki"
(5)
Filia "Gołąbki" - dzieci
(8)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(15)
Fuks Agata
(9)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Niewola Dorota
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Jąder Mariola
(5)
Korzeniowska Wiesława
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Konieczna Ewelina J
(4)
Murzyn Andrzej
(4)
Plopa Mieczysław
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Franczyk Anna
(3)
Gajda Janusz
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Olszówka Piotr (1970- )
(3)
Szaga Hanna (1965- )
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wiącek Renata
(3)
Apanel Danuta
(2)
Epstein Paul
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Głażewski Michał
(2)
Huk Tomasz
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(2)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(2)
Kowalewska Barbara (1950- )
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Lorecka Katarzyna
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Madej Magdalena (1981- )
(2)
Moroz Henryk
(2)
Opora Robert
(2)
Sawicki Krzysztof (pedagog)
(2)
Schoenebeck Hubertus von
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Staniek Marzena
(2)
Szczygieł Beata
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Szerląg Alicja
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Waleszkiewicz Kamila
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(2)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(2)
Akhurst Mark
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bielak Elżbieta (pedagog)
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Brycz Hanna
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bukowska Irena (1942- )
(1)
Bulska Joanna
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąkowicz Katarzyna (komunikacja medialna)
(1)
Bęczkowska Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Chioma Dorota
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecki Stanisław
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czubak Joanna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dyl Barbara
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(103)
2000 - 2009
(177)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(289)
Język
polski
(289)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika
(25)
Wychowanie
(20)
Dziecko
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Gry edukacyjne
(11)
Psychologia dziecka
(9)
Niepełnosprawni
(8)
Poezja dziecięca polska
(8)
Rodzina
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Metoda Montessori
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Literatura dziecięca polska
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Biblioterapia
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kultura masowa
(5)
Nauczyciele
(5)
Rysunek
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Język polski
(4)
Muzyka
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Pedagogika waldorfska
(4)
Teatr
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Edukacja medialna
(3)
Gry i zabawy
(3)
Języki
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kultura
(3)
Logopedia
(3)
Metodologia
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież szkolna
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Rodzice
(3)
Rytmika
(3)
Telewizja
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zespół AD/HD
(3)
ADHD
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czytanie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dydaktyka
(2)
Dzieci niepełnosprawne
(2)
Dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja humanistyczna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Internet
(2)
Jąkanie
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Matematyka
(2)
Metody nauczania
(2)
Miłość
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauki o wychowaniu
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Organizacje uczniowskie
(2)
Osobowość
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pisanie
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Więźniowie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(5)
1901-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Małopolskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Poradnik
(9)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Poezja dziecięca polska
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Poradniki dla rodziców
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Opowiadanie obyczajowe dla dzieci
(1)
Piosenka dziecięca francuska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Powieść młodzieżowa polska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wiersze
(1)
Śpiewniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
289 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecamy nową publikację z zakresu komunikacji autorstwa logopedy medialnego, coacha, eksperta personal brandingu Katarzyny Bąkowicz i dziennikarza prasowego, wydawcy portalu internetowego, redaktora i lektora telewizyjnego Marcina Kozłowskiego. Książka w przystępny sposób opisuje zagadnienia związane z komunikacją międzyludzką, dlatego ściśle koresponduje z przekazem dotyczącym rozwoju osobistego. Czy ludzie mają ogony? Dlaczego powinniśmy unikać foteli? Jakie zalety ma korek od wina? Na te i inne pytania odpowiada nasza nowa książka "Rozmowy o rozmowach, czyli miej głos i nie wahaj się go użyć!", która miała swoją premierę 15 lutego 2016 nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls. "Rozmowy..." to seria pełnych praktycznych wskazówek i dowcipnego dystansu wywiadów o tym, jak odpowiednio komunikować się z innymi i jak przełożyć to na sukces zawodowy i prywatny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli / Franciszek Bereźnicki. - Wydanie II. - Kraków : Impuls, 2018. - 284 strony : ilustracje ; 24 cm.
Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej. Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne. Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na trzy główne części. W pierwszej części, zatytułowanej Aksjologiczne wymiary pracy, skoncentrowano się na takich wiodących zagadnieniach aksjologicznych, jak etyczne zachowania pracownika/pracodawcy wobec pracy/w miejscu pracy/wobec pracowników, zachowań etycznych w kontekście problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem bezrobocia. Ponadto w odniesieniu do zjawiska prekariatu rozważano istotę wartości pracy ludzkiej i jej godność. Druga część – Starość i niepełnosprawność wobec rynku pracy – podejmuje niezwykle ważne zagadnienia z perspektywy przemian społeczno-demograficznych oraz istoty zatrudnienia na rynku pracy pracowników o różnym stopniu niepełnosprawności. Natomiast ostatnia, trzecia część pracy – najobszerniejsza treściowo i nosząca tytuł Przygotowanie pracowników do zmieniającego się rynku pracy – dotyczy zagadnienia przygotowania osób w wieku produkcyjnym do funkcjonowania w zmieniającym się rynku pracy i zatrudnienia. źródło opisu: http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/etyczne-i-...(?)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki z natury prawdziwe / Elżbieta Bielak ; [ilustracje Anna Andrzejewska]. - Kraków : Impuls, 2020. - 58, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Świat owadów jest niesamowity, fascynujący i pełen tajemnic. Wystarczy pochylić się, żeby odkryć rządzące nim prawa, logikę jego działania i piękno. Czasami nieuzasadnione uprzedzenia czy przykre doświadczenia sprawiają, że nawet my, dorośli, nie potrafimy docenić roli małych żyjątek w świecie przyrody, której przecież jesteśmy częścią. Jak zatem przekonać malucha, że nie każdy owad jest niebezpieczny i nie trzeba bać się każdego napotkanego robaczka? Jak nauczyć go szacunku i troski o nie, pomóc mu je poznać? źródło opisu: opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I B (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji przyjmujemy, że wiedza o socjalizacji ma oczywisty walor, specyficzny dla myślenia i działania pedagogicznego. Wspólnym obszarem zainteresowań teorii i praktyki w obrębie wiedzy o procesach edukacyjnych (wychowawczych) oraz teorii socjalizacji jest optymalny rozwój osobowości jednostki ludzkiej, we wzajemnej zależności ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Pedagogiczna perspektywa interpretacyjna towarzysząca analizie problematyki socjalizacji zakłada analizę różnych wymiarów socjalizacji pod kątem ich wagi i przydatności dla pedagogiki. Taki punkt widzenia umożliwia: (1) wyłonienie i zaakcentowanie wątków, które w obszarze studiów nad socjalizacją mają znaczenie dla badań nad wychowaniem oraz stanowią źródło problemów badawczych, pojęć, kategorii i kontekstów interpretacyjnych ważnych dla analizy procesów wychowania, oraz (2) interpretację treści, mechanizmów, obszarów i uwarunkowań procesów socjalizacji pod kątem ich potencjalnej waloryzacji, zakładającej możliwość zróżnicowanej koncepcyjnie ingerencji pedagogicznej. źródło opisu: opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin - lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności. Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału. Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia „Dziecko z…” po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: An observer's notebook, 2012.
Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect - kontakt, Obtain - uzyskanie, Reflect - refleksja, Engage - zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału - Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu. Z notatek pedagoga… stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców. Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku. źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl/katalog/praktyczny-por...(?)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Gołąbki"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jąkanie : analiza procesu komunikacji słownej / Jolanta Góral-Półrola. - Kraków : Impuls, 2016. - 232 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Aneks.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Pąchalskiej: Monografia Doktor Jolanty Góral-Półroli prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne w swej naturze ujęcie problematyki zaburzeń płynności mówienia. Jąkania bowiem nie da się rozpoznawać z perspektywy jednej tylko dyscypliny. Autorka stara się ustalić, w jakiej relacji pozostają jąkanie i komunikacja słowna: czy i w jaki sposób jąkanie determinuje obraz zachowań komunikacyjnych osób jąkających się; czy i w jaki sposób sytuacja komunikacyjna moderuje objawy tego zaburzenia; czy osoby jąkające się charakteryzuje jakiś specyficzny profil zachowań komunikacyjnych. Tło neurologiczne i neuropsychologiczne, uwzględniające światowe trendy w badaniach, oraz zastosowana teoria mikrogenetyczna świetnie podbudowują wywód i dostarczają narzędzi do zrozumienia istoty jąkania oraz wyciągnięcia istotnych wniosków natury aplikacyjnej. Spojrzenie na jąkanie z perspektywy mikrogenetycznej teorii formowania się objawu, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym Autorki, jest oryginalne nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jest to znakomicie opracowana propozycja wydawnicza zarówno pod względem teorii, jak i wartości praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. w młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać, że oczekiwania i nadzieje, jakie wiąże się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania lepszych niż obecnie stosowane sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika medialna : aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne / Tomasz Huk. - Kraków ; Katowice : IMPULS, 2014. - 384 s. : tab., wykr. ; 25 cm.
Autor
Bibliogr. s. 357-368.
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika sokratejska / Bogusława Jodłowska. - Kraków : Impuls, 2012. - 293, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Niniejsza książka jest w pierwszym rzędzie pracą o mądrości Sokratesa, a niewątpliwie także o „mądrości wychowawczej”, a dopiero później jego „pedagogice”, w której się ona objawiała, a którą utrwalili dla potomnych jego uczniowie. Książka jest pierwszym, szerszym opracowaniem pedagogiki sokratejskiej i nie daje całościowego i systematycznego wykładu problemów oraz ich rozwiązań. Prezentuje raczej ciągle jeszcze wybrane problemy filozoficzno-pedagogiczne i metodologiczne, częściowo publikowane, poprawione i uzupełnione, powstające w różnym czasie i odpowiadające na zapotrzebowania różnych spotkań konferencyjnych, wykładów i seminariów prowadzonych ze studentami kilku uczelni na przestrzeni wielu lat. Równolegle z dociekaniami teoretycznymi prowadzone były badania wdrożeniowe, których wyniki będą publikowane w kolejnych tomach coraz wnikliwiej analizujących problemy pedagogiki sokratejskiej. źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/132545/pedagogika-sokratejska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/autyzm-i-aac,1673.html
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka kompetentnie i przekrojowo ujmuje niezwykle ważną problematykę dotyczącą najistotniejszych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, a szczególnie potrzeb dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji. […] Autorka prezentuje nowoczesne, oparte na najnowszych badaniach, a zarazem praktycznie przydatne rozwiązania, łączące naukę języka pierwszego z nauką języka obcego i nadające się do natychmiastowego zastosowania w szkolnej nauce języka obcego, jaka odbywa się w toku inkluzyjnego podejścia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególnie warta podkreślenia jest umiejętność dobierania przykładów w sposób eliminujący wszelkie wątpliwości co do rodzaju braków i ułatwiająca diagnozowanie funkcjonowania komunikacyjnego ucznia.[…] Książce towarzyszy materiał filmowy ilustrujący praktyczne aspekty szkolnej nauki języka dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Z recenzji prof. dr hab. Hanny Komorowskiej Książka składa się z trzech części. W pierwszej staram się scharakteryzować specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, u których rozwój kompetencji językowych wymaga odpowiedniej stymulacji i wsparcia. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kamień i liczba : między matematyka a fizyką / Zbigniew Klimek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2018. - 673 strony : ilustracje ; 23 cm.
Książka ta nie jest klasycznym podręcznikiem, nie stawia sobie też wygórowanych ambicji ścisłości. Nie jest poradnikiem w rodzaju „jak w pięć minut opanować sto zadań”, nie jest też „rozmową z własnym chomikiem o czarnych dziurach”. Jest raczej książką do uważnego czytania. Jej zadanie polega na pokazaniu wzajemnego przenikania się dwóch dziedzin: matematyki i fizyki. Próbuje wreszcie zerwać z błędnym przekonaniem, albo raczej modą, że każdy wzór, jaki pojawia się w książce, spycha ją do makulaturowego śmietnika. Choć lektura książki nie wymaga specjalnej znajomości nauk ścisłych, łatwo zauważyć, że wraz z kolejnymi rozdziałami rosną wymagania, jakie stawiam przed czytelnikiem: zaczynając od „zwykłych” działań na liczbach, przechodzimy razem przez wektory, formy, tensory, aż po szczegóły dotyczące ruchów planet. Gdzieś po drodze zahaczamy o teorię granic i rachunek różniczkowy, przy okazji nie stroniąc od uwag historycznych. źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/kamien-i-liczba,1940.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej