Madaj Karol
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Gry i zabawki
(5)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
(1)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
(1)
Filia "Skorosze" - dzieci
(3)
Filia "Gołąbki" - dzieci
(2)
Autor
Zarawska Patrycja (1970- )
(442)
Fabianowska Małgorzata
(308)
Drewnowski Jacek (1974- )
(283)
Roberts Nora (1950- )
(258)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(243)
Madaj Karol
(-)
Popławska Anna (filolog)
(227)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(205)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(204)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(199)
Goscinny René (1926-1977)
(194)
Christie Agatha (1890-1976)
(182)
King Stephen (1947- )
(181)
Steel Danielle (1947- )
(180)
Rowling J. K. (1965- )
(176)
Zimnicka Iwona (1963- )
(175)
Mazan Maciejka
(174)
Ochab Janusz (1971- )
(172)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(167)
Stanecka Zofia (1972- )
(165)
Webb Holly
(163)
Szulc Andrzej
(160)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(159)
Braiter Paulina (1968- )
(157)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(156)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(151)
Możdżyńska Aldona
(151)
Oklejak Marianna (1981- )
(150)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(149)
Mortka Marcin (1976- )
(149)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(148)
Gawryluk Barbara (1957- )
(148)
Beaumont Émilie (1948- )
(144)
Fronczewski Piotr (1946- )
(141)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(140)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(140)
Fabisińska Liliana (1971- )
(139)
Skalska Katarzyna
(139)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(138)
Ross Tony (1938- )
(137)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(136)
Marlier Marcel (1930-2011)
(136)
Piotrowska Eliza (1976- )
(136)
Rzehak Wojciech (1967- )
(136)
Spirydowicz Ewa
(136)
Głowińska Anita
(134)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(134)
Onichimowska Anna (1952- )
(133)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(129)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(129)
Kraśko Jan (1954- )
(126)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(125)
Supeł Barbara
(123)
Górski Wojciech (1971- )
(122)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(122)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(121)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(120)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(119)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(119)
Clark Brenda
(117)
Cussler Clive (1931-2020)
(116)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(116)
Siewior-Kuś Alina
(115)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(114)
Ławnicki Lucjan
(114)
Jansson Tove (1914-2001)
(113)
Makuch Maria (1954- )
(110)
Słysz Magdalena
(110)
Williams Sophy
(110)
Nesme Alexis (1974- )
(109)
Rusinek Joanna (1979- )
(108)
Włodarczyk Barbara
(107)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(106)
Bourgeois Paulette (1951- )
(105)
Jakuszewski Michał (1958- )
(105)
Frączek Agnieszka (1969- )
(104)
Naczyńska Zuzanna
(104)
Strzelec Małgorzata
(104)
Coben Harlan (1962- )
(103)
Shakespeare William (1564-1616)
(103)
Szuch-Wyszomirska Irena (1912-1986)
(103)
Prus Bolesław (1847-1912)
(102)
Hunt Roderick
(101)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(101)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(100)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(100)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Gralak Anna
(99)
Grzegorzewska Barbara (1947- )
(99)
Bieroń Tomasz (1963- )
(97)
Szymański Maciej (tłumacz)
(97)
Górska Danuta (tłumacz)
(96)
Kozak Jolanta (1951- )
(96)
Mróz Remigiusz (1987- )
(96)
Simon Francesca (1955- )
(96)
Wilusz Tomasz
(96)
Astley Neville
(95)
Grisham John (1955- )
(95)
Gardner Urszula
(94)
Kledzik Emilia (1982- )
(94)
Waliś Robert (1979- )
(94)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Temat
Język polski
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(5)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
5 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Miś Wojtek / pomysł: Aleksandra i Magdalena Gąsiorek ; mechanika: Karol Madaj ; opracowanie tekstu historycznego: Anna Klimowicz ; opracowanie zasad gry: Łukasz M. Pogoda ; ilustracje i projekt graficzny: Dominika Kiszkiel ; tłumaczenie na język angielski: Anna Skudlarska, Russ Williams, E Blake Berry. - Wydanie I. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, © 2019. - 1 gra (1 plansza, 104 karty misia, 55 kart podróżowania, 5 drewnianych misiów w różnych kolorach, naklejka z misiem Wojtkiem) : drewno, tektura, karton, kolor ; w pudełku 6x37x25 cm + broszura (32, 32 strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm).
Broszura z instrukcją i opracowaniem historycznym.
Liczba graczy 2-5.
Czas gry 30 minut.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 20 zł.
Odwołujący się do realiów II wojny światowej "Miś Wojtek" ukazuje dzieje Polaków wywiezionych z terenów okupowanych przez Związek Sowiecki i ich długą wędrówkę z Rosji, przez Iran, Palestynę, Egipt i Włochy aż do Szkocji. Gra rozpoczyna się we wrześniu 1939 r., kiedy Polskę zaatakowały Niemcy i Związek Sowiecki. Z ziem okupowanych przez ZSRS tysiące polskich rodzin wywieziono wówczas pociągami w głąb Rosji. W 1941 r. Niemcy nieoczekiwanie napadły na Związek Sowiecki. Wtedy Józef Stalin wyraził zgodę, aby z wywiezionych i osadzonych w obozach pracy Polaków utworzyć polskie wojsko. Po pogorszeniu się stosunków polsko-sowieckich w marcu 1942 r. polscy żołnierze i cywile pod wodzą gen. Władysława Andersa opuścili ZSRS aby wesprzeć siły brytyjskie w walce z Niemcami. W drodze do Iranu wyniszczeni i wygłodzeni uciekinierzy ze Związku Sowieckiego kupili od przygodnie napotkanego chłopca małego niedźwiadka. Nadali mu imię Wojtek i wcielili do polskiej armii. Wojtek przeszedł z żołnierzami cały szlak bojowy. Dzielił ich dole i niedole, radości i smutki, dając im wiele okazji do uśmiechu i pomagając w potrzebie. Pilnował wyposażenia, a w czasie słynnej bitwy o Monte Cassino donosił żołnierzom amunicję. W grze, podążając szlakiem żołnierzy 2. Korpusu Polskiego, zbieramy pamiątki związane z losami żołnierzy i ich słynnego niedźwiedzia, Wojtka. Kto zbierze najlepszy zbiór pamiątek, zwycięża. źródło opisu: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Gołąbki" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
111 - alarm dla Warszawy / autorzy gry: Karol Madaj, Tomasz Ginter ; inspiracja i konsultacja naukowa: Marek Rogusz. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej. Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright © 2018. - 1 gra (1 plansza do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej, 9 dwustronnych żetonów z samolotami, 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej, 3 żetony maskujące, 3 kości strzału, 1 wskaźnik zużycia paliwa, 10 znaczników strzału) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 15x23x4 cm + instrukcja (30 stron : ilustracje ; 20 cm).
Liczba graczy: 2.
Czas gry: 30 minut.
Wymagana kaucja zwrotna: 5 zł.
Gra zakupiona w ramach budżetu partycypacyjnego na 2019 rok.
111 jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski - Warszawę. Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. źródło opisu: https://www.rebel.pl/product.php/1,728/26994/111-Alarm-dla-Warszawy.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry /zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kolejka / autor gry: Karol Madaj ; opracowanie merytoryczne Andrzej Zawistowski ; Instytut Pamięci Narodowej. - Gdynia : Trefl, copyright 2014. - 1 gra (plansza, plansza z samochodami dostawczymi, 30 pionków w 6 kolorach, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik przekupki, 50 kart kolejki w 5 kolorach, 5 kart listy zakupów, 60 kart towarów w 5 kolorach, 15 kart dostawy towaru w 5 kolorach, 5 kart pomocy gracza w 5 kolorach) : drewno, karton, kolor ; w pudełku 6x37x25 cm + instrukcja (39, [3] strony : ilustracje ; 20 cm).
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 60 minut.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 60 zł.
Stajesz w kolejce, czekasz na dostawę, bierzesz udział w przepychankach, kupujesz, wymieniasz na bazarze... Przy okazji musisz uważać na spekulantów, pomyłki w dostawach oraz inne przeszkody, które czekają na każdego z uczestników. I tak przez pięć dni. Trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby zdobyć wszystkie produkty z listy zakupów. Tym bardziej, że półki świecą pustkami, a trafienie na interesujący Cię towar jest niczym znalezienie igły w stogu siana. Tutaj każdy martwi się o siebie! Zgarniesz przeciwnikom sprzed nosa potrzebne produkty? A może umówisz się na wymianę na bazarze? Musisz wykazać się sprytem i przenikliwością! Uważnie obserwuj innych i opracuj odpowiednią strategię! Dobrze zagrane karty kolejki to klucz do zwycięstwa! źródło opisu: www.empik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ojczysty / autor gry: Karol Madaj ; opracowanie graficzne: Diana Makulska. - Warszawa : Narodowe Centrum Kultury, [2021]. - 1 gra (plansza, 140 kart słów, 25 kart podpowiedzi, 48 żetonów do głosowania w 8 kolorach, 8 pionków graczy w 8 kolorach) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 8x26x26 cm + instrukcja (12, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 18 cm).
Liczba graczy: 3-8 osób.
Czas gry: 30 minut.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 30 zł.
„Ojczysty” to gra imprezowa, w której polszczyzna zaskoczy Cię swoim bogactwem. Nie potrafisz podać znaczeń niektórych ze słów: ambiwalentny, szałaput, banglać, absztyfikant, trotuar i maniurka? Nie szkodzi, na kartach znajdziesz objaśnienia wyrazów. Jedno z sześciu słów na planszy będzie ukrytym celem. Twoje zadanie to odgadnąć je przy pomocy wyłożonych przez innego gracza kart wskazówek. Czy zaryzykujesz obstawienie tylko jednej odpowiedzi…? Język polski ciągle się zmienia, baw się nim i bądź na bieżąco! źródło opisu: https://www.azymut.pl/
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Filia "Gołąbki" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
ZnajZnak : gra edukacyjna / projekt gry Karol Madaj. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej. Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu, 2012. - 1 gra (132 karty do gry, 133 karty pomocnicze z opisem znaków) : karton, kolor. ; w pudełku 8x21x21 cm.
Liczba graczy: 1-16 par.
Czas gry: 15 min.
Kaucja zwrotna za wypożyczenie wynosi 10 zł.
ZnajZnak jest grą edukacyjną przeznaczoną dla dwóch graczy, w której wiedza przychodzi samoistnie podczas rozgrywki. Przy użyciu jednego kompletu kart w ZnajZnak" mogą grać jednocześnie nawet 32 osoby. W trakcie rozgrywki w ZnajZnak" gracze uczą się rozpoznawać symboliczne dla polskiej historii znaki, daty, postacie, miejsca, przedmioty. Gra składa się ze 132 kart. Na każdej znajduje się 12 różnych symboli dotyczących najnowszej historii Polski. Jeżeli weźmiemy dowolne dwie karty i uważnie się im przyjrzymy, okaże się, że mają jeden wspólny symbol. 132 karty 133 symbole i zawsze tylko jeden wspólny znak na dwóch kartach. Gracz ma za zadanie jak najszybciej znaleźć ten wspólny symbol na dwóch leżących na stole kartach i podać jego nazwę. Jeżeli mu się to uda, swoją kartę oddaje przeciwnikowi. Jeżeli nie zna nazwy znaku, odwraca kartę, odczytuje definicję symbolu, a na stół wykłada nową kartę i gra toczy się dalej. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z ręki. źródło opisu: ksiegarniaipn.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. gry/zabawki (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej