Sajewicz Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia "Skorosze"
(1)
Autor
Zarawska Patrycja (1970- )
(442)
Fabianowska Małgorzata
(308)
Drewnowski Jacek (1974- )
(283)
Roberts Nora (1950- )
(258)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(243)
Sajewicz Paweł
(-)
Popławska Anna (filolog)
(227)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(205)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(204)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(199)
Goscinny René (1926-1977)
(194)
Rowling J. K. (1965- )
(183)
Christie Agatha (1890-1976)
(182)
King Stephen (1947- )
(181)
Steel Danielle (1947- )
(180)
Mazan Maciejka
(175)
Zimnicka Iwona (1963- )
(175)
Ochab Janusz (1971- )
(172)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(167)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(166)
Stanecka Zofia (1972- )
(165)
Webb Holly
(163)
Szulc Andrzej
(160)
Braiter Paulina (1968- )
(157)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(156)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(151)
Możdżyńska Aldona
(151)
Oklejak Marianna (1981- )
(150)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(149)
Mortka Marcin (1976- )
(149)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(148)
Gawryluk Barbara (1957- )
(148)
Beaumont Émilie (1948- )
(144)
Fronczewski Piotr (1946- )
(141)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(140)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(140)
Fabisińska Liliana (1971- )
(139)
Skalska Katarzyna
(139)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(138)
Ross Tony (1938- )
(137)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(136)
Marlier Marcel (1930-2011)
(136)
Piotrowska Eliza (1976- )
(136)
Rzehak Wojciech (1967- )
(136)
Spirydowicz Ewa
(136)
Głowińska Anita
(134)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(134)
Onichimowska Anna (1952- )
(133)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(129)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(129)
Kraśko Jan (1954- )
(126)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(125)
Górski Wojciech (1971- )
(124)
Supeł Barbara
(123)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(122)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(121)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(120)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(119)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(119)
Clark Brenda
(117)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(117)
Cussler Clive (1931-2020)
(116)
Siewior-Kuś Alina
(115)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(114)
Ławnicki Lucjan
(114)
Jansson Tove (1914-2001)
(113)
Makuch Maria (1954- )
(110)
Słysz Magdalena
(110)
Williams Sophy
(110)
Nesme Alexis (1974- )
(109)
Rusinek Joanna (1979- )
(108)
Włodarczyk Barbara
(107)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(106)
Bourgeois Paulette (1951- )
(105)
Jakuszewski Michał (1958- )
(105)
Frączek Agnieszka (1969- )
(104)
Naczyńska Zuzanna
(104)
Strzelec Małgorzata
(104)
Coben Harlan (1962- )
(103)
Shakespeare William (1564-1616)
(103)
Szuch-Wyszomirska Irena (1912-1986)
(103)
Prus Bolesław (1847-1912)
(102)
Hunt Roderick
(101)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(101)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(100)
Gralak Anna
(100)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(100)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Grzegorzewska Barbara (1947- )
(99)
Szymański Maciej (tłumacz)
(98)
Bieroń Tomasz (1963- )
(97)
Górska Danuta (tłumacz)
(96)
Kozak Jolanta (1951- )
(96)
Mróz Remigiusz (1987- )
(96)
Simon Francesca (1955- )
(96)
Wilusz Tomasz
(96)
Astley Neville
(95)
Grisham John (1955- )
(95)
Gardner Urszula
(94)
Kledzik Emilia (1982- )
(94)
Waliś Robert (1979- )
(94)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kosmopolityzm
(1)
Kultura
(1)
Turgieniew, Iwan (1818-1883)
(1)
Viardot, Louis (1800-1883)
(1)
Viardot, Pauline (1821-1910)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Jak doszło do tego, że około 1900 roku na całym kontynencie obowiązywały te same lektury, reprodukowano te same obrazy, tę samą muzyką grano w domach i tej samej muzyki słuchano w salach koncertowych, a we wszystkich znaczących europejskich operach wystawiano te same dzieła? W jaki sposób wytworzył się europejski kanon, który dziś stanowi fundament kultury wysokiej nie tylko w Europie, ale wszędzie tam, gdzie Europejczycy się osiedli? Ten szczególnego rodzaju kosmopolityzm – wspólnota dzieł sztuki, myśli i rozwoju – sprawił, że wybitne talenty mogły jeszcze jaśniej zabłysnąć na międzynarodowej scenie. Orlando Figes pokazuje to na przykładzie burzliwych losów trójki artystów, których dziś nazwalibyśmy bohaterami kultury masowej. Ich kariery bowiem rozwijały się bez względu na jakiekolwiek granice. Pauline Viardot, która pochodziła z hiszpańskiej rodziny Garcia, znana była jako francuska mezzosopranistka, śpiewała włoskie opery, przyjaźniła się z rosyjskimi pisarzami, a przy tym przez wiele lat mieszkała w Niemczech. Doświadczyła też problemów pojawiających się na styku kultury i…ekonomii. Bo kultura, aby się utrzymać, musi działać jak biznes, a artyści nieraz muszą funkcjonować jak biznesmeni. I to nadal się nie zmieniło. Europejczycy z jednej strony pokazują, jak daleko zaszliśmy w rozwoju jako ludzkość, a z drugiej uprzytamniają, że pewne dylematy są stare jak świat, a mimo tego wciąż nie tracą na aktualności. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(4) Europa (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej