Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
(6)
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
(13)
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
(12)
Filia "Niedźwiadek"
(1)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
(1)
Filia "Skorosze"
(5)
Filia "Skorosze" - dzieci
(12)
Autor
Świć Anna
(11)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Rosłan Katarzyna
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Turowski Piotr
(2)
Wileńska Agnieszka
(2)
Abelson Harold
(1)
Adamczyk Anna (dziennikarz)
(1)
Althoff Cory
(1)
Argasiński Jakub (1981- ). Dema
(1)
Banks Alex
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bednarek Krzysztof (tłumacz)
(1)
Brauner Krzysztof
(1)
Chrabski Bartosz
(1)
Dickins Rosie
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Fabicka Patrycja
(1)
Fajfer Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Ferrone Harrison
(1)
Gorczyca-Popławska Olga
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górczyńska Agnieszka (tłumacz)
(1)
Górczyńska Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Hurbans Rishal
(1)
Hutt Sarah
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Janicki Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
Kubica Marcin
(1)
Majchrzak Ludwika
(1)
Malska Tamara
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Matusiak Wioletta
(1)
Meryk Radosław
(1)
Nielsen Shaw
(1)
Onak Leszek (1981- ). Generatory tekstowe
(1)
Perlis Alan J
(1)
Pianta Krzysztof
(1)
Podgórni Łukasz (1984- ). Statusy
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Porcello Eve
(1)
Racja Piotr
(1)
Raczyło Paulina (1987- )
(1)
Ross Jacek
(1)
Ross Ksawery
(1)
Saha Amit
(1)
Sande Carter
(1)
Sande Warren
(1)
Sarna Katarzyna
(1)
Skorwider Max (1980- )
(1)
Sochacki Tomasz
(1)
Stangel Karolina
(1)
Staniszewski Michał (1981- )
(1)
Sussman Gerald Jay
(1)
Sussman Julie
(1)
Tashjian Jake (1994- )
(1)
Tashjian Janet (1956- )
(1)
Tashjian Janet (1956- ). My life as... (pol.)
(1)
Tsitoara Mariot
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Tuckfield Bradford
(1)
Vaughan Lee
(1)
Vorderman Carol
(1)
Wainewright Max
(1)
Walczak Tomasz
(1)
Wiejak Urszula
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- ). Memy
(1)
Wróblewski Piotr (informatyk)
(1)
Yerzmyey (1975- ). Chiptune'y
(1)
Zenial (1978- ). Magi
(1)
Ziembik Krzysztof A. (1974- ). Gry tekstowe
(1)
Zingaro Daniel
(1)
Zmitrowicz Karolina
(1)
Łopuszański Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Dzieci
(22)
6-8 lat
(20)
0-5 lat
(13)
9-13 lat
(13)
Programiści
(6)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(2582)
Przyjaźń
(1532)
Rodzina
(1481)
Literatura dziecięca polska
(1273)
Tajemnica
(1095)
Programowanie (informatyka)
(-)
Miłość
(1040)
Zwierzęta
(983)
Relacje międzyludzkie
(955)
Polska
(920)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(806)
Dziewczęta
(688)
Powieść sensacyjna
(680)
Śledztwo i dochodzenie
(677)
Rodzeństwo
(633)
Powieść psychologiczna
(613)
Zabójstwo
(604)
II wojna światowa (1939-1945)
(581)
Opowiadanie obyczajowe dla dzieci
(573)
Życie codzienne
(566)
Literatura dziecięca angielska
(549)
Policjanci
(519)
Żydzi
(518)
Uczucia
(504)
Dzieci
(496)
Opowiadanie dziecięce polskie
(495)
Nastolatki
(493)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(482)
Sekrety rodzinne
(482)
Magia
(481)
Powieść historyczna
(481)
Powieść francuska
(475)
Literatura polska
(468)
Małżeństwo
(459)
Powieść thriller
(457)
Wychowanie w rodzinie
(452)
Trudne sytuacje życiowe
(440)
Powieść młodzieżowa angielska
(430)
Powieść młodzieżowa polska
(429)
Ludzie a zwierzęta
(414)
Poezja polska
(411)
Psy
(407)
Wybory życiowe
(399)
Boże Narodzenie
(397)
Powieść romans historyczny
(391)
Literatura dziecięca amerykańska
(376)
Osoby zaginione
(370)
Dziennikarze
(357)
Powieść romans
(356)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(353)
Podróże
(352)
Relacja romantyczna
(351)
Język polski
(350)
Dziecko
(342)
Przestępczość zorganizowana
(342)
Literatura młodzieżowa polska
(338)
Powieść polska
(333)
Powieść amerykańska
(332)
Wojna 1939-1945 r.
(320)
Pisarze polscy
(315)
Uczniowie
(312)
Polacy za granicą
(309)
Koty
(305)
Samorealizacja
(305)
Powieść niemiecka
(304)
Matki i córki
(296)
Mężczyzna
(296)
Pamiętniki polskie
(292)
Opowiadanie polskie
(290)
Chłopcy
(285)
Literatura młodzieżowa angielska
(282)
Język angielski
(279)
Powieść horror
(277)
Arystokracja
(269)
Przedsiębiorstwo
(266)
Dziadkowie i wnuki
(259)
Wakacje
(258)
Politycy
(256)
Władcy
(250)
Psychologia dziecka
(249)
Powieść angielska
(246)
Uprowadzenie
(242)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(241)
Publicystyka polska
(240)
Prywatni detektywi
(239)
Powieść rosyjska
(235)
Literatura
(231)
Odżywianie
(231)
Duchowość katolicka
(229)
Historia
(228)
Powieść fantastyczna dla młodzieży
(228)
Poszukiwania zaginionych
(226)
Zemsta
(226)
Filozofia
(224)
Śmierć
(222)
Zarządzanie
(221)
Pisarze
(218)
Polityka
(217)
Powieść przygodowa dla dzieci
(217)
Samotność
(217)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(216)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(18)
Podręcznik
(10)
Poradnik
(7)
Opracowanie
(5)
Broszura
(4)
Gry komputerowe
(4)
Książka do wypełniania
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopismo dla dzieci
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Grafika polska
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry online
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Powieść
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka generatywna
(1)
Sztuka polska
(1)
Teka ilustracji
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(32)
Edukacja i pedagogika
(19)
Hobby i czas wolny
(2)
Matematyka
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie : różne kompetencje, różne edukacje / Anna Świć. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Edu-Sense, 2018. - 84, [2] strony : ilustracje ; 30 cm.
Kodowanie na dywanie. Różne kompetencje, różne edukacje, to książka dla nauczycieli przedszkoli, szkół, edukatorów, rodziców, którzy chcą rozwijać logiczne myślenie u dzieci, uczyć przez zabawę i doświadczanie. W książce znajdziecie propozycje aktywności offlineowych z matą i bez maty, dodatkowo zawiera w sobie gotowe plansze i elementy do maty ,,Kodowanie na dywanie”. Duża uniwersalność kodowania pozwala z powodzeniem wprowadzać jego elementy do zajęć z zakresu edukacji matematycznej, językowej, artystycznej czy nawet ruchowej. Znacznie ułatwia to organizację pracy nauczycielom edukacji przedszkolnej czy wczesnoszkolnej, bo nie są zmuszeni wyodrębniać oddzielnego czasu na tego typu aktywności. Wplatając kodowanie do zajęć dydaktycznych, dodatkowo uatrakcyjniamy je i podnosimy ich efektywność, kształtujemy miękkie kompetencje, które niezależnie od tego, jaki zawód wybiorą w przyszłości nasi uczniowie, pozytywnie wpłyną na ich rozwój, posiadane umiejętności i kwalifikacje. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie : vademecum / Anna Świć. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej, 2020. - 136 stron : ilustracje ; 30 cm.
Książka „Kodowanie na dywanie. Vademecum” to zbiór porad i pomysłów z zakresu kodowania. Wykorzystasz je w przedszkolu, w szkole, w świetlicy, na zajęciach dodatkowych i w domu. Pierwsze dwa rozdziały dotyczą teorii, ale nie martw się, zostały napisane językiem, który zrozumie nawet osoba, która z nauką kodowania nie miała do tej pory do czynienia. Kolejne rozdziały to gotowe do wykorzystania propozycje aktywności z kolorowymi kubkami, z matą do kodowania, zarówno kratownicą jak i kolorowymi płaszczyznami, gry strategiczne, pomysły na zabawy w plenerze...i wiele innych. Książka „Kodowanie na dywanie. Vademecum” krok po kroku wprowadzi cię w tajniki kodowania. Bez problemu zrozumiesz o co w tym tworzeniu programu unplugged chodzi, po co są te wszystkie strzałki, kiedy wprowadzamy obroty, co to są warunki i procedury. Na końcu książki znajduje się słowniczek pojęć związanych z programowaniem, a także kilka pustych kartek na własne notatki, przemyślenia i pomysły, które pojawią się w trakcie czytania książki. Nieważne czy dopiero chcesz zacząć swoją przygodę z kodowaniem, czy kodujesz z dziećmi od dawna zapraszam cię do mojego świata. Rozgość się w nim. Strona po stronie, zabawa po zabawie przybliżam moje Kodowanie na dywanie. Pomoże Ci to wprowadzić dzieci w świat programowania metodycznie, merytorycznie i z ogromną satysfakcją, Twoją i Twoich wychowanków. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie : w przedszkolu / Anna Świć. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej, 2022. - 128 stron : ilustracje ; 30 cm.
„Kodowanie na dywanie w przedszkolu” to pierwsza książka z zakresu nauki kodowania, która tak dokładnie skupia się na aktywnościach kierowanych typowo do dzieci w wieku 3 - 6 lat. W kolejnych rozdziałach krok po kroku autorka opisuje zabawy, które wielokrotnie przetestowała i które idealnie sprawdziły się w poszczególnych grupach przedszkolnych. W książce znajdują się też wskazówki metodyczne i organizacyjne, które pomogą gładko wejść na ścieżkę przygody z kodowaniem. Po jej przeczytaniu można od razu „zabrać” opisywane propozycje działań i wprowadzić je do swojej pracy z dziećmi, włączyć zakodowane zabawy do codziennej pracy z najmłodszymi. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu / Anna Świć. - Wydanie pierwsze. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. - 56 stron : ilustracje ; 29 cm.
Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1-3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. źródło opisu: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu / Anna Świć. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Wydawnictwo Nowik Sp. j., 2021. - 56 stron : ilustracje ; 30 cm.
„Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Co on właściwie oznacza? Jak go stworzyć? Coraz częściej temat kodowania, programowania przewija się w rozmowach rodziców, nauczycieli, w mediach. Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Jesteś nauczycielem i boisz się wprowadzać elementy kodowania, a może rodzicem, który chciałby spróbować kodowania razem z dzieckiem? Myślę, że ta książka będzie odpowiedzią na Twoje potrzeby. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowałam i oznaczyłam symbolami, dzieląc je na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1–3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Należy pamiętać jednak, że podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie tylko na dywanie : od aktywności na macie do Scratcha Juniora / Anna Świć. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Edu-Sense, 2019. - 98, [2] strony : ilustracje ; 30 cm.
„Kodowanie nie tylko na dywanie. Od aktywności na macie do Scratcha Juniora”, to zbiór najbardziej lubianych przez dzieci aktywności okołoprogramistycznych, pomysły na zajęcia z wykorzystaniem aplikacji Scratch Junior oraz rady osoby, która wszystkie zaproponowane rozwiązania sprawdziła z powodzeniem w praktyce. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Koduj z robotami : zagadki obrazkowe : baw się i ucz / [autorka: Anna Świć ; ilustracje: Aleksandra Bartosik]. - Wydanie I. - Warszawa : Edgard, © 2023. - 1 pudełko ([2], 92, [2] strony) : ilustracje ; 18x9x3 cm.
(Kapitan Nauka)
„Koduj z robotami. Zagadki obrazkowe”, to bogato ilustrowana książeczka pełna ciekawych zadań wprowadzających w świat kodowania, robotyki i informatyki. Dzięki niej dziecko wraz z robotami stworzy rakietę i odwiedzi planetę kolorów, figur geometrycznych i zwierząt. Nauczy się przy tym tworzenia algorytmów, rozpoznawania uzupełniania i kontynuowania sekwencji oraz odnajdywania i naprawiania błędów w instrukcji kodowania. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje społeczne. 1. / Anna Świć. - [Lublin] : Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej, [2021]. - Segregator (220 stron) : ilustracje ; 31 cm.
Miejsce i data wydania według strony internetowej: https://edu-sense.com/pl/produkty/kompetencje-spoleczne-czesc-i#more-product-description.
Pakiet scenariuszy „Kompetencje społeczne”, który oddajemy w Państwa ręce został opracowany przez Annę Świć w oparciu o zdobyte doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Każdy ze scenariuszy składa się z dokładnego opisu zajęć zawierających elementy kodowania. W scenariuszach znajdują się aktywności offline wykorzystujące matę do kodowania „Kodowanie na dywanie”, kolorowe kubki, krążki, klocki i inne łatwo dostępne materiały. Każdy scenariusz wzbogacony jest o materiały dodatkowe oraz karty z zadaniami dla dzieci. W każdym znajduje się również link do zadań przygotowanych w wersji zdalnej z wykorzystaniem platformy internetowej genial.ly. Na końcu każdego scenariusza znajduje się aktywność dodatkowa, podczas której wykorzystywane są roboty edukacyjne. Współpraca, niełatwa sztuka prowadzenia dyskusji, przedstawiania argumentów, nazywanie i wyrażanie emocji, także tych trudnych...to tylko niektóre z zagadnień poruszanych na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanych scenariuszy. Umieszczone w publikacji aktywności to pomysł na zajęcia realizowane w ciekawej i angażującej dzieci formie, z wykorzystaniem bardzo lubianych przez najmłodszych narzędzi. Niezależnie czy pracujesz z wykorzystaniem maty do kodowania i kolorowych kubków, czy wolisz aktywności w formie online, czy korzystasz na zajęciach z robotów edukacyjnych ta publikacja będzie dla ciebie dużym wsparciem i inspiracją. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moje życie jako... / Janet Tashjian ; [8])
Derek Fallon otrzymuje nowy, ekscytujący prezent – laptop! Ale jest pewien haczyk: nie ma dostępu do internetu, nie może go więc ani używać do grania, ani nie może ściągnąć żadnej aplikacji. Jeśli chce grać w gry komputerowe – będzie musiał sam nauczyć się je tworzyć. Najgorszy prezent na świecie! źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozbudowane projekty wymagają zaangażowania zespołu programistów. By ich współpraca była efektywna, niezbędny jest system kontroli wersji, taki jak Git. Umożliwia on tworzenie historii projektu, zarządzanie jego wersjami, przeglądanie wszystkich zmian, a także przywracanie pliku do dowolnej wcześniejszej wersji. Repozytoria Gita można przechowywać w GitHubie - w ten sposób bez ponoszenia dodatkowych opłat udostępnia się kod innym osobom. Korzystanie z Gita i GitHuba nie jest skomplikowane, wymaga jednak pewnej wiedzy i wprawy. To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Bez znajomości algorytmów nie można się nauczyć programowania. Algorytmy są też przydatne w pracy naukowców i inżynierów. Właściwie każdy z nas codziennie z nich korzysta: gotując, wypełniając urzędowe formularze czy przeprowadzając mniej lub bardziej złożone procedury. Co więcej, ludzki organizm również wykonuje skomplikowane działania bez udziału świadomości, ale zgodnie z ukrytymi algorytmami. Łatwo się przekonać, że dzięki umiejętności zastosowania odpowiedniego algorytmu albo nawet zaprojektowania nowego można rozwiązać bardzo złożone problemy. Ta książka jest praktycznym wprowadzeniem do algorytmów i ich implementacji w Pythonie. Omówiono w niej wiele najciekawszych algorytmów służących do przeszukiwania, sortowania i optymalizacji. Zaprezentowano także te bazujące na... ludzkiej podświadomości. Nie zabrakło dość zaawansowanych tematów, takich jak algorytmy służące do uczenia maszynowego, przetwarzania języka naturalnego i wdrażania technik sztucznej inteligencji. Omówiono też algorytmy znane od starożytności, służące do mnożenia liczb, obliczania największego wspólnego dzielnika czy generowania kwadratów magicznych. Pokazano ponadto, w jaki sposób zaimplementować poszczególne algorytmy w Pythonie, aby uzyskać możliwie najwyższą wydajność kodu. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python z życia wzięty : rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu / Lee Vaughan ; przekład: Karolina Stangel. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 364, [4] strony : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 23 cm.
W książce także ISBN oryginału.
Po nauczeniu się podstaw Pythona przychodzi czas na coś poważniejszego. Umiesz już napisać kilkanaście linii kodu, który działa zgodnie z oczekiwaniami, znasz składnię języka i wiesz, jakie możliwości oferuje. Być może nawet traktujesz tworzenie kodu w Pythonie jako świetną zabawę. W każdym razie, skoro znasz już podstawy, możesz się zająć prawdziwymi projektami. Dzięki nim nie tylko rozwiążesz palące problemy codziennego życia, ale również nauczysz się tworzyć kompletne, funkcjonalne programy. Programy, które będą działać. Ta książka jest sposobem na dalszą naukę programowania poprzez realizację projektów. Każdy z nich został wyjaśniony krok po kroku, opisano też sposoby korzystania z licznych bibliotek i pakietów Pythona. Dzięki projektom dowiesz się, jak wykorzystywać programowanie do realizacji eksperymentów, testowania teorii, naśladowania natury lub po prostu do zabawy. Nabierzesz wprawy w pracy z bibliotekami i modułami Pythona, nauczysz się także pożytecznych skrótów, przydatnych funkcji i innych pomocnych technik. W efekcie lektury w łatwy sposób zrealizujesz zadania, które kiedyś spędzały sen z powiek geniuszom - a to dopiero początek przygody z Pythonem! źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: ilustrowany podręcznik uczy programowania przez zabawę - stwórz swój pierwszy program!.
Książka, wprowadzi dzieci w fascynujący świat programowania komputerowego. Innowacyjne, graficzne podejście do tematu łączy kolorowe ilustracje ze szczegółowymi instrukcjami, dzięki czemu nauka podstaw programowania jest prosta i sprawia radość początkującym. Ten niecodzienny przewodnik w praktycznych ćwiczeniach przedstawia podstawy dwóch języków programowania: Scratch i Python. Za ich pomocą dzieci stworzą własne gry i animacje, ucząc się przez zabawę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 004
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania! źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla najmłodszych / Urszula Wiejak. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 174, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Komputrilo EDU)
Na okładce: W ruchu z tabletem przez zabawę. Seria Komputrilo Edu.
Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 5 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych, rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka oraz na naukę przez zabawę i w ruchu. Proste, interesujące aplikacje. Efektywna nauka z tabletem. Wskazówki dla rodziców. Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania. Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych. Elementy matematyki. Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki. Rozwiązanie każdego zadania. Naukę programowania warto zacząć już w przedszkolu! źródło opisu: nota wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania według: https://bonito.pl.
Na okładce: Zadania matematyczne, łamigłówki logiczne, programowanie i kodowanie, baza robotyki dla dzieci w różnym wieku.
Doskonała pozycja wpierającą rozwój dziecka, rozwijająca logiczne myślenie i wspomagająca naukę przez zabawę. Wiele ciekawych ćwiczeń pozwalających na tworzenie rozwiązań, doświadczanie własnej sprawności w rozwiązywaniu problemów. Ta książka jest wspierającym doświadczeniem przekładającym się na wszystkie aspekty życia. Dziecko obserwuje, analizuje, wnioskuje, uczy się spostrzegawczości, cierpliwości, myślenia przyczynowo-skutkowego. Zawarte ćwiczenia pobudzają do myślenia zarówno kreatywnego jak i krytycznego. W książce łamigłówki logiczne, zadania matematyczne, szyfry i obrazki do rozkodowywania oraz wiele innych rozwijających zabaw. źródło opisu: opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Doskonała pozycja wpierającą rozwój dziecka, rozwijająca logiczne myślenie i wspomagająca naukę przez zabawę. Wiele ciekawych ćwiczeń pozwalających na tworzenie rozwiązań, doświadczanie własnej sprawności w rozwiązywaniu problemów. Ta książka jest wspierającym doświadczeniem przekładającym się na wszystkie aspekty życia. Dziecko obserwuje, analizuje, wnioskuje, uczy się spostrzegawczości, cierpliwości, myślenia przyczynowo-skutkowego. Zawarte ćwiczenia pobudzają do myślenia zarówno kreatywnego jak i krytycznego. W książce łamigłówki logiczne, zadania matematyczne, szyfry i obrazki do rozkodowywania oraz wiele innych rozwijających zabaw. źródło opisu: opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy w Pythonie : techniki programowania dla praktyków / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion, © 2022. - 552 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy poszukują prostego i praktycznego samouczka. Z powodzeniem jednak skorzystają z niego również osoby chcące się znaleźć na wyższym - bardziej świadomym - poziomie programowania, na którym pisanie kodu nie odbywa się już metodą prób i błędów. Konwencja przyjęta przez autora opiera się na zasadzie "minimum teorii, maksimum praktyki". Pracę z podręcznikiem ułatwiają liczne zadania, definicje, listingi, uwagi, rysunki, tabele i ostrzeżenia; nie brak tu także humoru. Porady dotyczące instalacji i korzystania ze środowiska Pythona pozwalają szybko przejść od teorii do praktyki. Podane kody źródłowe programów zaś są gotowe do uruchomienia i zostały przetestowane w najnowszej edycji Pythona działającego pod kontrolą systemów operacyjnych Windows, macOS i Linux. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Jak już wiesz, struktura danych jest sposobem zorganizowania danych w pamięci komputera, co ma umożliwić szybkie wykonywanie zamierzonych operacji. Pamiętasz też, że algorytm jest sekwencją działań pozwalających na rozwiązanie problemu. Często warunkiem poprawnego działania algorytmu i pomyślnego rozwiązania problemu programistycznego jest trafny wybór struktury danych. To bardzo ważne zagadnienie. Nawet jeśli dobrze znasz wybrany język programowania, to aby pisać dobry kod, musisz nabrać biegłości w posługiwaniu się algorytmami i strukturami danych. Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywać ambitne problemy algorytmiczne i projektować własne algorytmy. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury danych i jak dobierać odpowiednie algorytmy. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odlotowe kodowanie : młody informatyk. - Konin ; [Żychlin] : Wydawnictwo Ibis, 2021. - 48 stron : ilustracje ; 27 cm.
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Odlotowe kodowanie to książka dla wszystkich dzieci, które interesują się programowaniem i komputerami. Wewnątrz znajduje się wiele ciekawych zadań do rozwiązania, które są doskonałe na wstępnym etapie nauki kodowania i programowania. Młody informatyk będzie musiał m.in. rozwiązać rysunkowe sudoku, wykonać działania matematyczne, a następnie rozwiązać zadania. To idealna pozycja dla każdego dziecka, dzięki tym łamigłówkom najmłodsi rozwijają umiejętności logicznego myślenia, trenują spostrzegawczość, ale też doskonalą sprawności grafomotoryczne. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej