Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
(6)
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
(13)
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
(12)
Filia "Niedźwiadek"
(1)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
(1)
Filia "Skorosze"
(5)
Filia "Skorosze" - dzieci
(12)
Autor
Świć Anna
(11)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Rosłan Katarzyna
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Turowski Piotr
(2)
Wileńska Agnieszka
(2)
Abelson Harold
(1)
Adamczyk Anna (dziennikarz)
(1)
Althoff Cory
(1)
Argasiński Jakub (1981- ). Dema
(1)
Banks Alex
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bednarek Krzysztof (tłumacz)
(1)
Brauner Krzysztof
(1)
Chrabski Bartosz
(1)
Dickins Rosie
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Fabicka Patrycja
(1)
Fajfer Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Ferrone Harrison
(1)
Gorczyca-Popławska Olga
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górczyńska Agnieszka (tłumacz)
(1)
Górczyńska Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Hurbans Rishal
(1)
Hutt Sarah
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Janicki Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
Kubica Marcin
(1)
Majchrzak Ludwika
(1)
Malska Tamara
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Matusiak Wioletta
(1)
Meryk Radosław
(1)
Nielsen Shaw
(1)
Onak Leszek (1981- ). Generatory tekstowe
(1)
Perlis Alan J
(1)
Pianta Krzysztof
(1)
Podgórni Łukasz (1984- ). Statusy
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Porcello Eve
(1)
Racja Piotr
(1)
Raczyło Paulina (1987- )
(1)
Ross Jacek
(1)
Ross Ksawery
(1)
Saha Amit
(1)
Sande Carter
(1)
Sande Warren
(1)
Sarna Katarzyna
(1)
Skorwider Max (1980- )
(1)
Sochacki Tomasz
(1)
Stangel Karolina
(1)
Staniszewski Michał (1981- )
(1)
Sussman Gerald Jay
(1)
Sussman Julie
(1)
Tashjian Jake (1994- )
(1)
Tashjian Janet (1956- )
(1)
Tashjian Janet (1956- ). My life as... (pol.)
(1)
Tsitoara Mariot
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Tuckfield Bradford
(1)
Vaughan Lee
(1)
Vorderman Carol
(1)
Wainewright Max
(1)
Walczak Tomasz
(1)
Wiejak Urszula
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- ). Memy
(1)
Wróblewski Piotr (informatyk)
(1)
Yerzmyey (1975- ). Chiptune'y
(1)
Zenial (1978- ). Magi
(1)
Ziembik Krzysztof A. (1974- ). Gry tekstowe
(1)
Zingaro Daniel
(1)
Zmitrowicz Karolina
(1)
Łopuszański Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Dzieci
(22)
6-8 lat
(20)
0-5 lat
(13)
9-13 lat
(13)
Programiści
(6)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(2571)
Przyjaźń
(1508)
Rodzina
(1462)
Literatura dziecięca polska
(1273)
Tajemnica
(1089)
Programowanie (informatyka)
(-)
Miłość
(1036)
Zwierzęta
(973)
Relacje międzyludzkie
(952)
Polska
(920)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(806)
Dziewczęta
(680)
Powieść sensacyjna
(680)
Śledztwo i dochodzenie
(676)
Rodzeństwo
(629)
Powieść psychologiczna
(613)
Zabójstwo
(602)
II wojna światowa (1939-1945)
(575)
Opowiadanie obyczajowe dla dzieci
(573)
Życie codzienne
(565)
Literatura dziecięca angielska
(549)
Policjanci
(516)
Żydzi
(516)
Uczucia
(496)
Opowiadanie dziecięce polskie
(495)
Dzieci
(489)
Nastolatki
(486)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(482)
Powieść historyczna
(481)
Sekrety rodzinne
(479)
Powieść francuska
(475)
Magia
(472)
Literatura polska
(468)
Powieść thriller
(457)
Małżeństwo
(456)
Wychowanie w rodzinie
(452)
Trudne sytuacje życiowe
(438)
Powieść młodzieżowa angielska
(430)
Powieść młodzieżowa polska
(429)
Ludzie a zwierzęta
(413)
Poezja polska
(411)
Psy
(405)
Boże Narodzenie
(397)
Wybory życiowe
(395)
Powieść romans historyczny
(391)
Literatura dziecięca amerykańska
(376)
Osoby zaginione
(368)
Dziennikarze
(356)
Powieść romans
(356)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(353)
Język polski
(350)
Podróże
(348)
Relacja romantyczna
(347)
Dziecko
(342)
Przestępczość zorganizowana
(340)
Literatura młodzieżowa polska
(338)
Powieść polska
(333)
Powieść amerykańska
(332)
Wojna 1939-1945 r.
(320)
Pisarze polscy
(314)
Polacy za granicą
(308)
Powieść niemiecka
(304)
Samorealizacja
(304)
Koty
(303)
Uczniowie
(303)
Mężczyzna
(295)
Matki i córki
(294)
Pamiętniki polskie
(293)
Opowiadanie polskie
(290)
Literatura młodzieżowa angielska
(282)
Chłopcy
(280)
Język angielski
(279)
Powieść horror
(277)
Arystokracja
(267)
Przedsiębiorstwo
(266)
Wakacje
(257)
Dziadkowie i wnuki
(256)
Politycy
(256)
Psychologia dziecka
(249)
Władcy
(248)
Powieść angielska
(246)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(241)
Publicystyka polska
(240)
Uprowadzenie
(239)
Prywatni detektywi
(238)
Powieść rosyjska
(235)
Literatura
(231)
Odżywianie
(230)
Duchowość katolicka
(228)
Historia
(228)
Powieść fantastyczna dla młodzieży
(228)
Poszukiwania zaginionych
(225)
Filozofia
(224)
Zemsta
(223)
Zarządzanie
(221)
Śmierć
(219)
Powieść przygodowa dla dzieci
(217)
Pisarze
(216)
Polityka
(216)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(216)
Samotność
(215)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(18)
Podręcznik
(10)
Poradnik
(7)
Opracowanie
(5)
Broszura
(4)
Gry komputerowe
(4)
Książka do wypełniania
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopismo dla dzieci
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Grafika polska
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry online
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Powieść
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka generatywna
(1)
Sztuka polska
(1)
Teka ilustracji
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(32)
Edukacja i pedagogika
(19)
Hobby i czas wolny
(2)
Matematyka
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Klasyka Informatyki)
Zależy nam na tym, żeby studenci mieli dobre wyczucie podstaw stylu i estetyki programowania. Powinni znać głóóówne techniki nadzorowania złożoności dużych systemów. Powinni być w stanie przeczytać nawet 50 - stronicowy program, jeśli jest on napisany przykładnie. Powinni wiedzieć, czego nie czytać, a czego w danej chwili nie muszą rozumieć. Powinni czuć się pewnie, modyfikując jakiś program, przy czym powinni zachować ducha i styl twórcy pierwotnej wersji programu. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The self-taught computer scientist : the beginner's guide to data structures & algorithms.
Ta książka jest kontynuacją bestsellera Programista samouk. Dzięki niej zrozumiesz najważniejsze koncepcje związane z różnymi algorytmami i strukturami danych, a to z kolei pozwoli Ci na profesjonalne podejście do tworzenia kodu. Przystępnie opisano tu różne algorytmy, w tym wyszukiwania liniowego i binarnego, a także służące do pracy na ciągach znaków i do wykonywania obliczeń. Zaprezentowano również najważniejsze struktury danych, w tym tablice, listy połączone, tablice mieszające, drzewa i wiele innych. Poszczególne zagadnienia zostały pokazane od strony praktycznej, co sprawi, że bez trudu zastosujesz zdobytą wiedzę w codziennej pracy. W efekcie lektury poszerzysz swoje umiejętności, a jeśli zechcesz, przygotujesz się do kariery skutecznego programisty - nawet jeśli nie masz dyplomu inżyniera! źródlo opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria wymagań w praktyce / Bartosz Chrabski, Karolina Zmitrowicz. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2015. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Powodem napisania książki było rosnące zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektach czy narzędziach inżynierii wymagań, brak jest natomiast publikacji opisujących całościowo proces inżynierii wymagań, jego kontekst w wytwarzaniu produktu, czynności i ich praktyczne zastosowanie, możliwe ryzyka i sposoby ich uniknięcia. Z książki dowiesz się: jak zarządzać wymaganiami w rożnych projektach od formalnych po zwinne (ang. Agile), jak przekładać język i potrzeby biznesu na ich realizację w systemach informatycznych, jak łatwo weryfikować możliwość realizacji wymagań przez rozpoczęciem projektu, jak zadawać pytania klientowi aby uniknąć problemów na końcu projektu. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Książka z Okienkami)
Opis wg okł.
Il. i tekst także na wyklejkach.
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 7. odnosi się do oryginału. Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: Packt. W książce także ISBN oryginału.
Unity to jeden z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Równocześnie, pracując w tym środowisku, możesz się nauczyć programowania w C#, który jest nowoczesnym i wszechstronnym językiem. Podczas pisania skryptów potrzebnych do zbudowania gry poszczególne konstrukcje języka i ich zastosowanie nagle stają się proste i zrozumiałe. Dzięki nim można zaimplementować niestandardowe zachowania i mechanikę gry, i to na poziomie profesjonalnej, grywalnej gry! I właśnie taki jest cel tej książki - nauka bloków budulcowych programowania i języka C# od podstaw. Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Niedźwiadek"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy sztucznej inteligencji : ilustrowany przewodnik / Rishal Hurbans ; przekład: Tomasz Walczak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - XXIII, [1], 335 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
To praktyczny przewodnik po algorytmach sztucznej inteligencji. Skorzystają z niego programiści i inżynierowie, którzy chcą zrozumieć zagadnienia i algorytmy związane ze sztuczną inteligencją na podstawie praktycznych przykładów i wizualnych wyjaśnień. Książka pokazuje, jak radzić sobie z takimi zadaniami programistycznymi jak wykrywanie oszustw bankowych czy sterowanie pojazdem autonomicznym. Pierwsze rozdziały dotyczą podstawowych koncepcji i algorytmów i stają się punktem wyjścia do bardziej złożonych tematów: wydajnych algorytmów przeszukiwania oraz poszukiwania rozwiązań w środowisku konkurencyjnym. Przedstawiono tu zagadnienia uczenia maszynowego, w tym proces przygotowania danych, modelowania i testowania. Omówiono też zasady uczenia przez wzmacnianie za pomocą algorytmu Q-learning. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposó, przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego! źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi część serii.
Dzięki tej książce nie nauczysz się pisać algorytmów ani kodować, ale dowiesz się, co to jest sztuczna inteligencja, skąd wziął się pomysł tworzenia myślących maszyn, ile one potrafią dziś, a ile będą potrafiły wkrótce. I czy należy się tego obawiać. Odkryjesz też, jak myśli i jak uczy się komputer i czy sztuczna inteligencja jest lepsza od ludzkiej? Wyrusz w fascynującą podróż po świecie nowych technologii i sprawdź, jak wkrótce będzie wyglądała nasza rzeczywistość. źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
2019, 1- = 1-.
Tytuł według okładki.
Opis na podstawie 1/2023.
Programista Junior to niezwykły dwumiesięcznik, przeznaczony głównie dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznasz fascynujący świat programowania i informatyki. Swoje miejsce znajdą również rodzice, nauczyciele, ale także dorośli, którzy chcą rozpocząć przygodę z programowaniem! Naszym celem jest dostarczanie profesjonalnych i ciekawych materiałów, uzupełniających i poszerzających wiedzę naszych czytelników. Artykuły są pisane przez znanych specjalistów z branży oraz fascynatów kodowania. źródło opisu: materiały wydawcy
Książka
W koszyku
Kodowanie bez tajemnic / [teksty, opracowanie merytoryczne: Tamara Malska]. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2023. - 47, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Kodowanie bez tajemnic to książka dla dzieci z klas I-III, które lubią pogłówkować i które ciekawi otaczający świat. Zawiera kilkadziesiąt zakodowanych wiadomości, a każda z nich kryje tajemnicę innego fascynującego miejsca. To prawdziwa logiczna podróż przez Europę! źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunki cyfrowe : instrukcja obsługi / Piotr Marecki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. - 197, [3] strony : ilustracje, fotografie, portrety ; 25 cm.
(Biblioteka XXII Wieku)
Zawiera: Dema / Jakub Argasiński. Gry / Michał "Bonzaj" Staniszewski. Magi / Łukasz "Zenial" Szałankiewicz. "Chiptune'y" / Yerzmyey. Gry tekstowe / Krzysztof A. Ziembik. Hiperteksty / Zenon Fajfer. Generatory tekstowe / Leszek Onak. Statusy / Łukasz Podgórni. Memy / Wiesławiec deluxe. "Conditional arts" / Paweł Janicki
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po praktycznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł kultury podany przez ich twórców. O tym, jak zrobić i czym się charakteryzuje demo, gra tekstowa, chiptune, magazyn dyskowy, dankowy mem, fejsbuczany status, generator, hipertekst, gra czy conditional arts, Piotrowi Mareckiemu opowiadają Jakub „Argasek” Argasiński, Zenon Fajfer, Paweł Janicki, Leszek Onak, Łukasz Podgórni, Michał „Bonzaj” Staniszewski, Łukasz „Zenial” Szalankiewicz, Wiesławiec deluxe, Yerzmyey oraz Krzysztof A. Ziembik. źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja kształtująca spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, zawiera: kratownicę 6 x 6 pól, wybrane figury geometryczne w różnych kolorach i różnej wielkości, kartoniki z obrazkami, wzory do układania. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Code with me : zostań game developerem / Krzysztof Pianta. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 352 strony : ilustracje ; 24 cm.
Jeśli mocno pragniesz zostać twórcą gier komputerowych, dobrze trafiłeś! Ta książka powstała właśnie z myślą o tych, którzy chcą rozpocząć karierę profesjonalnego game developera. Bezboleśnie wprowadzi Cię w zagadnienia związane z tworzeniem gier sieciowych 2D w językach: HTML5, PHP i MySQL. Nauczysz się projektować oprogramowanie, dbać o jakość rozwiązania, opracowywać niezbędne materiały graficzne i dźwiękowe, a nawet promować i sprzedawać swoje dzieło. źródło opisu: opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zostanę programistą to publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i nieco starszych. Zamieszczone w niej zadania mają na celu rozbudzenie u najmłodszych uczniów zainteresowania nauką programowania. Ćwiczenia znajdujące się w książce polegają między innymi na: uzupełnianiu i tworzeniu różnego typu ciągów logicznych, kodowaniu i odkodowywaniu danych, wykorzystaniu kodów literowych, strzałkowych, geometrycznych i obrazkowych, formułowaniu komunikatów i odkrywaniu algorytmów, wykrywaniu zależności między danymi, poszukiwaniu obiektów o wskazanych cechach przez eliminowanie tych, które nie spełniają podanych kryteriów. Na końcu książki umieszczono rozwiązania, dzięki którym uczeń może samodzielnie sprawdzić poprawność swojej odpowiedzi. źródło opisu: nota wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia "Niedźwiadek" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
JavaScript jest obecnie pełnowartościowym językiem programowania - wszechstronnym, elastycznym i pozwalającym na tworzenie wydajnego kodu. Społeczność skupiona wokół JavaScriptu udostępniła wiele przydatnych frameworków i bibliotek. Wśród nich wyjątkowo ciekawą propozycją jest React - popularna biblioteka przeznaczona do tworzenia nowoczesnych, dynamicznych aplikacji. To narzędzie, które w stosunkowo prosty sposób pozwala na pełne wykorzystanie możliwości nowoczesnych przeglądarek i urządzeń mobilnych - wystarczy wiedzieć, jak technologie JavaScript, CSS i HTML działają w przeglądarce WWW. W tej przystępnej, zajmująco napisanej książce znajdziesz nie tylko dokładne omówienie biblioteki React, ale też podstawowe koncepcje JavaScriptu, testowania i debugowania oraz zarządzania informacjami o stanie. Przedstawiono tu aktualne i wnikliwe informacje o najlepszych praktykach i wzorcach stosowanych podczas tworzenia nowoczesnego kodu Reacta. Pokazano, jak budować interfejs użytkownika pozwalający na zmianę treści strony bez jej odświeżania. Zaprezentowano również podstawy programowania funkcyjnego z użyciem najnowszych funkcji oferowanych przez ECMAScript. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak tworzyć komponenty Reacta, korzystać z routera Reacta, a także generować i testować serwery. Poszczególne informacje zostały uporządkowane i podane w sposób ułatwiający natychmiastowe rozpoczęcie pracy z tą świetną biblioteką. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia "Skorosze"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unity na start! : programowanie dla nastolatków / Jacek Ross, Ksawery Ross. - Gliwice : Helion Edukacja, copyright 2021. - 197 stron : ilustracje ; 24 cm.
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty. Książka Unity. Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają rozwinąć skrzydła początkującym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do celu! źródło opisu: materiały wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia "Skorosze" - dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Mało kto lubi matematykę, zwłaszcza algebrę czy analizę matematyczną. Wydaje się trudna i niezrozumiała. Bardzo łatwo popełnić błędy podczas rozwiązywania równań różniczkowych czy całek. Jeśli jednak powierzysz najtrudniejszą i najżmudniejszą część obliczeń komputerowi, szybko się przekonasz, że to fascynująca dziedzina wiedzy. Docenisz też jej przydatność w różnych dziedzinach! Programy, które ułatwią Ci rozwiązywanie problemów matematycznych, łatwo napiszesz samodzielnie, w Pythonie. To język, który do tych celów nadaje się idealnie - sprawdź, jak satysfakcjonujące i zabawne jest rozwiązywanie zadań matematycznych z Pythonem! Dzięki tej książce nauczysz się używać Pythona do rozwiązywania problemów matematycznych z takich dziedzin jak statystyka, geometria, rachunek prawdopodobieństwa czy analiza matematyczna. Zaczniesz od prostych zadań, jak wyznaczanie dzielników liczb całkowitych i rozwiązywanie równań kwadratowych, aby stopniowo przejść do złożonych zagadnień. Napiszesz program do rozwiązywania nierówności, rysowania wykresu toru lotu pocisku, tasowania talii kart, obliczania pola powierzchni koła, badania ciągu Fibonacciego, złotego podziału - i wiele innych. Odkryjesz nowe sposoby poznawania matematyki i zdobędziesz cenne umiejętności programistyczne, z których będziesz mógł korzystać nie tylko podczas nauki! źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Hello world! : computer programming for kids and other beginners.
U dołu okł. i na grzb. nazwa wydaw. oryg.: Manning.
Na okł. i grzb.: Wyd. 2 (oryg.).
W tym podręczniku znajdziesz informacje m.in. o tym: jak przygotować się do pracy: zainstalować Pythona i napisać pierwsze linie kodu, czym są i do czego służą zmienne, typy danych, operatory, czym jest GUI i jak go napisać, jakie są rodzaje pętli, co to są funkcje i na czym polega obsługa zdarzeń, jak przygotować symulacje komputerowe. Witaj w niezwykłym świecie programowania!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia "Skorosze" - dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie krok po kroku : dla maluchów : z koalą / [opracowanie zadań: Katarzyna Sarna ; ilustracje: Patrycja Fabicka]. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2023. - 24 strony, [2] karty tablic : ilustracje ; 29 cm.
Na okładce: Zadania z naklejkami.
Każdy programista musi dostrzegać różne zależności, aby umiejętnie pisać kod, a tego właśnie uczyć się może już jako dziecko dzięki serii „Kodowanie krok po kroku”. Seria w prosty sposób wprowadza w świat kodowania i programowania. Wykonując zadania, dziecko ćwiczy cierpliwość, spostrzegawczość, logiczne myślenie. Będzie to świetna metoda na zapoznanie się ze sposobem działania maszyn i algorytmów. źródlo opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
"Czytelnia Nr XIX" - ul. Kolorowa 17
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania według wydawcy.
Książka zakupiona w ramach budżetu partycypacyjnego na 2019 rok.
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kolejny tom bardzo popularnej serii o zgranej grupie dziewczyn (Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni), które prócz tego, że mają zwykłe „dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych – tak ważnych dla nastolatek. źródło opisu: https://www.taniaksiazka.pl/dziewczyny-koduja-poradnik-reshma-saujani-p-1070168.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział "Czechowice" Biblioteka dla Dzieci Nr 64
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej